litenlangtan

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Barnhem utsett!

Av litenlangtan - 28 februari 2011 11:40

Ringde till AC och fick höra att ett barnhem är utsett - mer info om det i andra bloggen - tydligen har de skickat oss en blankett att fylla i redan i fredags men maken har missat detta i sin privata mail. Min mail kan inte fungera som första instans eftersom mina svarsmail blir kråkfötter för dem...
Men nu är ansökan utskriven och den ska fyllas i ikväll efter att jag träffar en av tjejerna från "mamma-gruppen" - dessutom en som väntar från samma barnhem. Det kan ju knappast bli bättre?

Om två veckor är det hämta-barn-kurs för oss alla fyra dessutom, det ska bli skoj.

Enligt henne är det totalt 6 svenska familjer som väntar på barn nu och 1 eller 2 har redan fått barnbesked i år. 14 barn kom totalt förra året och det är 25% av alla adoptioner från landet så det verkar betryggande. De yngsta barnen bor i fosterfamilj och det känns bra med tanke på anknytning och fortsatt förtroende för vuxna.
Jag ska läsa på lite mer om själva barnhemmet vid tillfälle och spana och luska på forumet. Jag såg en familj i samma kommun som oss som faktiskt har barn från samma barnhem. Men de har varit hemma ett tag.

Kanske innebär det här att vår väntan blir ganska lång. Dock har 2 BB redan kommit i år och 6 familjer väntar alltså. Däremot går det inte att säga att de familjerna som har sina handlingar hos dem automatiskt kommer få BB före oss... Det beror på medgivandeålder, barn sen innan osv...
Men mer om detta framöver! Känns skönt att något händer iaf!





 
 
Ingen bild

Nanashi

28 februari 2011 12:12

Vad roligt!!! Grattis!!!

 
TeachGirl

TeachGirl

28 februari 2011 14:59

Kul! Ännu ett steg på vägen. Spännande!

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Sara

Sara

28 februari 2011 18:46

Ohh, vad roligt!!! Nu måste ju allt kännas ännu mer verkligt!!! GRATTIS

http://saxdesign.blogspot.com

 
Ingen bild

ulle

28 februari 2011 21:35

Åh, stort grattis. Vilket roligt besked! Kram

litenlangtan

28 februari 2011 22:52

Tack vännen, jag hör av mig imorgon, just nu har vi fullt upp med detaljerna till ansökan som vi helst vill får klart ikväll! Kram

 
Kix

Kix

28 februari 2011 21:58

Jamen, det går ju så fort för er!!! Eller är det jag som inte hänger med helt och hållet... blir iaf så glad varje gång jag kommer in och läser om nya framsteg. Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards