litenlangtan

Alla inlägg under februari 2011

Av litenlangtan - 17 februari 2011 11:25

Det var lite för tidigt att gå till jobbet igår märkte jag idag...
hade ont i magen igår efter middagen och har vaknat flera gånger inatt... I morse rasade magen totalt och det var snudd på att jag kunde ta mig till jobbet utan olyckor...
Men eftersom vi är så slimmade i vår lilla organisation hade en kollega vart totalt ensam där med två öppna dörrar att betjäna kunder från annars...
Så jag masade mig dit i af... Så fort min efterlängtade kollega kom vid 10 så lunkade jag hem... Magen är fortfarande i olag och jag har vart förbi apoteket och köpt typ immodium och vätkseersättning - för jag måste försöka hejda detta snabbt. Jag vill inte bli tvungen att ställa in helgen helt på grund av sjukdom... Hoppas på snabb bättring. Jag kräks inte iaf... Då är det ju hanterbart...

Av litenlangtan - 16 februari 2011 22:40

Ergon har kommit och vi har provat den båda två... I brist på barn fick vår bärbara CD-spelare i köket agera "modell" men den funkade att bära på :-D
Men jag hoppas att den yngre av tjejerna som hälsar på oss i helgen kan tänka sig att bli buren av nån av oss en liten stund iaf...

Ja, i helgen lär det bli high-life med dessa små gosiga bustjejer! Hela familjen kommer sent fredag kväll och jag kommer vara ensam hemma på fredag då maken ska ut på lokal och roa sig... Jag tänker passa på att smaska i mig skaldjur och softa... fram till de kommer iaf!

På lördag har vi enats om middag här hemma - bekvämast eftersom de små ska lägga sig på kvällen. Men roligast av allt är vår gemensamma vän som jag skrev om häromdagen har fått nytt jobb och kommer äntligen ifrån den hemska arbetsgivaren hon har idag. Hon kommer förbi med sin kille och våra gäster ska få träffa honom för första gången pch vi får också tillfälle att bjuda hit dem. Det har nämligen inte vart hel lätt... De har väldigt sällan ledig tid tillsammans och eftesom hennes jobb vart så struligt så har hon inte orkat... Jag förstår henne och jag hoppas verligen att det blir bättre för henne på nästa ställe!

Jag har inte hunnit måla ikväll men jag har målat på jobbet och imorgon ska jag försöka tapetsera.

Imorgon jobbar jag med den enda kollega jag längtar efter att träffa... Det känns förjävligt att jag ska känna så kring min ena kollega. Trots att jag ryker ihop med den äldre kollegan nån gång då och då så är han "normal" - men den knepiga kollegan blir jag snart tokig på...

Imorgon är han ledig och sen är jag ledig så vi ses inte förrän på måndag och det är så skönt!

I våras la vi om vårt schema och jag är kring honom mycket mer på dagtid än de tidigare åren. Vi är två personer som ska dela på ett schema men jag hamnar ohjälpligt i den delen är han är och jag trivs inte där. Jag trivs inte med honom... jag var trött på mitt jobb innan men nu är det värre än någonsin. Jag pallar snart inte mer...

Av litenlangtan - 16 februari 2011 11:41

Maken låg kvar i morse efter lång övertalning av mig... Hans mage lät som ett tröskverk och jag tyckte han borde stanna hemma istället för att sitta upp på sitt kontor hela dagen. Han har en tendens till att alltid bli lite sjukare än mig... Vad det än gäller...
Men jag tror banne mig inte vi vart dåliga båda två samtidigt förut. Men enligt uppgift är det ytterligare 2 personer som blivit sjuka - en var på samma kalas och en är en närstående till en som vart på kalaset...


Nåväl. Jag mår ganska okej idag. Jag har inga planer på att utföra stordåd men jag vet att min personal inte orkar jobba över 3-4 timmar varje dag och min chef hade kommit med den urbota idén att lösa kollegan för lunch... Eh, men ingen här HAR lunchrast serru... Det innebär att vi som äter lunch (2 av 3) brukar äta i tjänst så att säga. Vi tar telefon och nån enstaka kund om det behövs... inte ultimat men det är så det funkar här och det funkar bra... Det innebär att man kan gå hem lite tidigare nån gång och klippa sig på arbetstid eller åka iväg en stund nån gång och bara komma ifrån lite - så vi tycker det funkar...


Håller på att fixa kontoret. Jag har tidigare målat 2 av 3 väggar och satt upp en renoveringstapet på den 4:e som ska tapetseras... Snart är det bara själva tapetseringen kvar och det ska bli skönt att hänga upp den där tapeten inne på kontoret äntligen... Den är grön!


En vän ringde igår och ville ha lite hjälp med att måla sin lägenhet hon har i stan. Den ska ut på försäljning och jag har klagat på väggfärgen i hallen hela tiden. Den är gräslig men hon tycker den "funkar"... Jag hävdar att hon får mer för lägenheten om hon målar om hallen i vitt kanske... så en kväll nästa vecka ska vi ha lite målarverkstad hemma hos henne...


Kvällens middagsdate med kär vän är flyttad till nästa vecka och tillfälligt ersatt av lunch på fredag. Istället ska jag måla ett varv till på byrån som ska stå i vårt sovrum med lillos kläder och sen ska jag sticka klart mina raggsockar för att sedan ta tag i något till lillo. Filten? Koftan? Något nytt?


Jag undrar vart min leverans på Ergo bärsele tagit vägen... jag vill prova den!

Av litenlangtan - 15 februari 2011 17:06

Dagen förflyter i sakta mak... maken verkar vara lite värre däran än jag... Vi har fått behålla maten idag så vi är inte superdåliga...
Vi har sett en underbar italiensk film och ätit lite godis...

Jag har förhört mig med jobbet - det går bra för idag men de var nog lättade över att jag kommer tillbaka imorgon...

Det har ändå vart skönt att bara ligga i soffan och äta godis och sticka lite och höra mannen sucka högt och byta ställning...

Men det är en sista gång för allting - det var kanske sista gången vi var sjuka innan vi får barn också... Det innebär att det blir betydligt mycket jobbigare nästa gång - när en liten lillo ska underhållas och roas och tröstas om h*n är sjuk också...

Men det är också första gången för saker också... :-D

Vi fortsätter softa och kör väl båda jobb som vanligt...


Av litenlangtan - 15 februari 2011 10:08

Ungefär 8 timmar efter min lunch behövde jag kräkas... och sen la jag mig för att sova... Har sovit oroligt och vaknat hela tiden.
Nån gång i natt trodde jag maken skulle lägga sig men det visade sig att han också vart uppe och spytt...
Nu på morgonen har jag inte kräkts nåt mer men är fortfarande kass i magen och har lite ont i den till och från.
Maken mår fortfarande illa och sover en stund till just nu.
Hoppas det är något snabbt övergående...


Tydligen är vi inte de enda som råkat ut för vad-det-nu-är... Ytterligare två som var på 30-årskalaset i helgen är också magsjuka idag... Måste vart nåt som smittat oss där... :-/


Utsätter mitt jobb för press iaf eftersom vi bara är 3 vanligtvis. SMSa till mina kollegor och till min chef. Kollegorna SMSade tillbaka men inte chefen...
Det är ju just snyggt... han är ju ändå ytterst ansvarig för vår butik också...
Tror iofs att jag är kapabel att jobba imorgon...


 

Av litenlangtan - 14 februari 2011 20:14

Efter min mastiga lunch började jag må illa och det höll i sig hela eftermiddagen. Kände mig allmänt svag och frusen och när maken kom för att möta mig så var jag trött och trodde nog inte jag skulle orka gå ut och äta middag idag.

Så vi gick hem och sen dess har jag legat och frusit i fleece, raggsockar och med en filt på mig. Magen är inte bra, jag är svag och trött och har inte ens orkat öppna presenter som maken köpt till mig... så det fick han göra!
Usch, vad hände? Är det den här jävla influensan som ALLA verkar ha?
Feber har jag sällan men mja, det känns inte så kul det här...

Det är knappt så jag orkar hålla ögena öppna, än mindre knappra på tangenterna...
Det var ju inte så här det skulle bli... :-(

Av litenlangtan - 14 februari 2011 15:09

Idag har jag haft besök av en kund och tillika lyckosam "olyckssyster" och hennes dotter. Det var ett tag sen vi sågs och självklart ville hon förhöra sig om hur det går för oss. Hon tyckte också det var väldigt spännande nu när vi faktiskt bara väntar på vårt barn.


Hon fick adressen till den andra bloggen för att kunna hänga med lite... Om hon vill såklart. Men vi har kunnat mailas vid nån gång på FL för även hon är en trogen FL-tjej såklart... är vi inte alla det nån gång under barnlösheten?


Jag kommer också oftare på mig själv att tänka:

-Nästa gång jag gör det här har jag lillo här. Nästa gång jag fyller år är jag en mamma. Nästa gång vi firar jul har vi också barn...
Det är en grymt skön tanke... att det blir inga fler barnlösa jular, förhoppningsvis inga barnlösa midsomrar och helst inte heller barnlös påsk... Men se det vet man ju inte...
Jag börjar faktiskt förbereda även omvärlden på att det kanske inte blir en nästa gång vi ses när säljare kommer förbi osv...
Det vet jag ju inte... Det kan ju faktiskt vara så att vårt BB kommer snabbare än vi tror. Men mest troligt dröjer det väl ännu några månader...


Nästa måndag ska vi ses i vår "hemmasnickrade mammagrupp" - med mammor som adopterar från samma land. En åker förhoppnignsvis och hämtar sin lilla tjej samma dag och en kommer av förklarliga skäl inte närvara. Det var hennes adoption som avbröts bara för någon vecka sen...
Sen är vi på ungefär samma ställe alla vi andra. Några vet vilket barnhem de ska hämta från, vi vet ju fortfarande inte något om det... Men det är ju nästa spännande besked från vår organisation...


Och nästa gång vi bestämmer oss för att ses så kanske några fler av oss redan fått BB?


  

Av litenlangtan - 14 februari 2011 11:12

Alla hjärtans dag... Förra året var vi i Thailand och vi gick till en svensk restaurang i HuaHin och käkade thaimat! Haha, känns lite korkat men äh... Det viktigaste var att vi fick vara tillsamanns och ifred. Vi reste ju med hela min familj...

I år har vi inte direkt planerat något - men vi bestämde i helgen att vi ska ut och äta. Har bokat på en Tapasrestaurang men det blir ganska sent så jag ska se om det finns bord på en annan restaurang när de öppnar sin bordsbokning i eftermiddag.

Till alla er som läser här vill jag skänka röda rosor och tacka för alla fina och peppande och kloka kommentarer... :-D

Ha en fin alla hjärtans dag på er!


  

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards