litenlangtan

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Det är nåt som går...

Av litenlangtan - 1 mars 2011 13:14

Såklart undrar man över vad det är som drar, vad som gör ens egen blogg intressant och vad i hela friden det är som lockar... Det är kul att kolla hur folk som googlar söker och finner...

Många letar info om LCHF, andra om adoption, några om totalt tokiga saker som Kicki Danielssons korvätande, hur man plantera om rosenbuskar, stickmönster och annat skojsigt...

Några har vågat presentera sig lite närmare och jag har hittat till bloggar härifrån min egen...
Men jag snor och ändrar lite i en grej som finns i bloggar överallt just nu...
Jag vill ju så gärna veta vilka ni är som läser här just nu...
Så om du vill vågar och kan så lämna ett litet avtryck och en närmare presentation så blir jag så glad!


1. Hur gammal är du?
2. Har du en egen blogg? (Lämna gärna adressen!)
3. Har vi träffats i verkliga livet?
4. Minns du hur du hittade hit?
5. Har du barn? Biologiska, adopterade, lånade...?

6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest?
7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Eller kanske mindre?

Tack!

 
 
Siri

Siri

1 mars 2011 14:18

Hej!

Jag heter Siri och har en blogg, Syskonlängtan. Har fyllt tant, d.v.s 40 i år, men det är inget jag vill kännas vid. Jag är adoptivförälder till numera två barn. Minns inte hur jag hittade till din blogg, säkert via någon annans. Tycker om att läsa det du skriver, för det verkar komma direkt från hjärtat. Vi har inte träffats i verkliga livet. Har inga speciella önskemål om inlägg, men väntar nu med er. Det ska bli roligt att få följa dig/er fram till barnbesked och kanske även efteråt, om du kommer skriva om det nya familjelivet. Tack och hej från mig.

http://www.syskonlangtan.blogspot.com

litenlangtan

1 mars 2011 14:51

Hej Siri! Din blogg läser jag lite då och då. Jag försöker verkligen förmedla känslor och både toppar och dalar. Och planen är ju att orka blogga även sen. Jag vill verkligen förmedla samma känsla även sen - Helgas dagbok är en förebild för mig och hon lyckas just med det... Tack för din kommentar!

 
MDB

MDB

1 mars 2011 17:17

Har varit lite dålig på att kommentera på allas bloggar på sistone, men jag läser fortfarande och tycker att det är roligt att ni kommer framåt!

1. Hur gammal är du?
Fyller 31 nu i veckan...

2. Har du en egen blogg? Lämna gärna adressen!)
Ja, http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

3. Har vi träffats i verkliga livet?
Nej.

4. Minns du hur du hittade hit?
Var via någon annan blogg, men jag minns inte vilken nu.

5. Har du barn? Biologiska, adopterade, lånade...?
Ja, vi fick en dotter genom ivf för två veckor sen.

6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest?
Jag tycker i princip alla inlägg är lika bra. Är lika intressant att läsa om er resa mot ett barn, som när du skriver om jobb eller om ert boende.

7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Eller kanske mindre?
Jag gillar att pyssla (sticka, virka, sy) vilket jag har förstått att du också gör, så gärna om du vill skriva mer om dina såna projekt.

Tyckte för övrigt att det var roligt att du skrev att du kommer att fortsätta blogga och att du har Helgas dagbok som inspiration, jag läser den även om jag är dålig på att kommentera där (har någon dum "tröskel" som gör att det ibland blir svårt att kommentera på bloggar som jag följt ett tag) och tycker att jag lärt mig mycket om att leva med barn därifrån. Har fått många tips som jag kommer att ta med mig när vår lilla blir större.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

litenlangtan

1 mars 2011 20:50

Vad roligt att få beröm och jag vet att du är en trogen läsare - du är den som genererar mest trafik till mig också - det har kanske inte sagt...
Jag kommer nog presentera min 3:e blogg inom kort... Den som bara innehåller stickning, mina syalster och en del recept och så... Låter det som en deal? :-)

 
Ingen bild

Loppan

1 mars 2011 21:07

1. Jag är 32 år.
2. Har en låst adoptionsblogg som jag tyvärr bara lämnar ut till mycket nära och kära. Den innehåller bla mycket bilder som jag inte vill ska cirkulera...
3. Nej, inte vad jag vet :-)
4. Nej, jag har försökt komma på hur jag kom hit. Kanske googlade jag? På adoption i så fall. Minns faktiskt inte.
5. Jag har två barn som är adopterade från Bogota, Colombia. Dom är idag fem och ett år gamla.
6. Allt som har med adoptionen att göra :-)
7. Nej, inte som jag kommer på.
/Loppan

 
Kix

Kix

1 mars 2011 21:42

1. Hur gammal är du?
Huga... 36 år i några dagar till...

2. Har du en egen blogg? (Lämna gärna adressen!)
http://kix.bloggplatsen.se/

3. Har vi träffats i verkliga livet?
Nej, men jag bjöd upp dig till midsommar (tror jag det var)... :)

4. Minns du hur du hittade hit?
Det var såååå länge sedan så det minns jag ej.

5. Har du barn? Biologiska, adopterade, lånade...?
Nej, aspirerar fortfarande.

6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest?
Jag gillar ju mycket av det du skiver, men mest nyttigt för mig är de steg som ni har fram till adoptionen. Do:s and Dont:s typ.

7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Eller kanske mindre?
Nä, inget speciellt.

Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

 
greengal

greengal

1 mars 2011 21:48

1. Hur gammal är du?
24
2. Har du en egen blogg? (Lämna gärna adressen!)
Ja, och du har den nog, annars maila.
3. Har vi träffats i verkliga livet?
Nej
4. Minns du hur du hittade hit?
Genom en annan adoptionsblogg tror jag
5. Har du barn? Biologiska, adopterade, lånade...?
Nej, men hoppas på att få adopterade barn
6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest? Inlägg om ADOPTION
7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Eller kanske mindre?
Mer om adoption!

http://vantanochlangtan.blogspot.com

litenlangtan

1 mars 2011 22:41

Jo jag har nog din adress - men jag var inte snabb nog och hade såpass koll så jag har inte lyckats komma in på din sida - har du kvar min mailadress så maila mig en inbjudan igen tack!

Annars får du lämna en kommentar så fixar vi det på nåt sätt - jag skäms att behöva säga det men det har inte blivit av att jag tagit tag i det... :-/

 
Ingen bild

Ulle

1 mars 2011 22:03

1. Hur gammal är du? 37 år
2. Har du en egen blogg? Den kan du!
3. Har vi träffats i verkliga livet? JA
4. Minns du hur du hittade hit? Genom att du berättade om bloggen.
5. Har du barn? Ett biologiskt
6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest? Mest de om hur det går med adoptionen, men även de andra om hur du känner för allt!
7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Eller kanske mindre? Nej, det är din blogg och kommer från hjärtat så den är så bra!

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

1 mars 2011 22:47

1. Jag är 34 år
2. Ja, det har jag. :-)
3. Ja, och det skall vi göra om!
4. Genom min egna blogg, började få besökare från dig.
5. BusUngen 5 år och Pyret 2 år.
6. Oj, jag gillar tankar i alla dess former.
7. Tycker om att du bloggar ofta om allt möjligt.

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
Ingen bild

Mia

2 mars 2011 09:47

Jag är 30 år gammal och hittade din blogg via nån annans blogg om adoption/ivf, minns tyvärr ej längre. Jag började läsa för jag ville veta mer om adoptionsprocessen. Jag har inga barn, vi har försökt i över ett år utan framgång men så kom det fram att jag har endometrios och måste göra ivf-behandlingar. Så man börjar ju fundera på sina alternativ och därför började jag läsa din blogg! Jag tycker du ska fortsätta som förr, tack för en bra blogg!

litenlangtan

2 mars 2011 11:57

Välkommen Mia - tipsar dig om 'Mina drömmars barn' som också har endometrios men precis fått en flicka
http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Glöm inte av alternativen och om Adoption är något ni kan tänka er så råder jag er att ställa er i kö med en gång. Det tar tid och om ni lyckas med IVF så har era medlemsavgifter gått till en bra sak. Annars får ni en bra köplats när ni väl kommer så långt...
Ha en go dag!

 
Ingen bild

Ann

2 mars 2011 12:26

Hejsan!
Jag är ny läsare av din blogg och hamnade här via googlegruppen. Jag är nog en av dom 6 som du skrev om i ett tidigare inlägg:-). Vi ska också adoptera från Cran så det är extra roligt att följa din blogg. Jag känner så väl igen mig i tankar, funderingar, frustreringar och jag tror även vi har samma kontakt på AC..;-)
Tack för att du delar med dig på bloggen, fortsätt gärna i samma stil!
Jag kommer också att blogga när det äntligen blir vår tur, ska ta tag i den biten.
Och så var det ålder också...36..
Ha en bra dag!

litenlangtan

2 mars 2011 13:52

Hej, vad kul att vi har samma barnhem! Välkommen hit! Och när ni väl får åka så vill jag ju gärna hänga med på er blogg...
Vet ni hur många handlingar som fanns innan ni skickade? Vad har ni medgivande på osv osv :-D Många frågor. Vill du inte svara här så får du gärna maila mig. Min mailadress hittar du ju på forumet!
AC är ju jättebra men man förstår inte alltid hur de tänker. Det som kunde vara enkelt blir svårt - och faktiskt lika svårt för alla - varför gör man inte något åt det?
Ha en jättebra dag du med!

 
Sara

Sara

2 mars 2011 12:59

1. Hur gammal är du?
Fyller snart tant....40...HJÄÄÄLP!!!!

2. Har du en egen blogg?
Japp, en pysselblogg samt en personlig blogg som är låst och bara till för familj och nära vänner, handlar till stor del om mina barn.....

3. Har vi träffats i verkliga livet?
Nopp, men kanske någon gång....

4. Minns du hur du hittade hit?
Säkert genom nån annan blogg om adoption

5. Har du barn? Biologiska, adopterade, lånade...?
Två små kinabarn......Fanny 7år samt Melwin 2½år

6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest?
ALLT

7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Eller kanske mindre?

Tycker det är så roligt att föja er resa till ert barn......

http://saxdesign.blogspot.com

litenlangtan

2 mars 2011 13:49

Hmmm, du har aldrig sagt att du faktiskt har en blogg om dina barn, den vill ju jag läsa! Kan du inte skicka mig en inbjudan om jag är betrodd? :-D

 
Teachgirl

Teachgirl

3 mars 2011 22:20

1. Ålder? Jag är 37 år, men trodde häromveckan att jag var 38. :)
2. En egen blogg? Varför göra det lätt för sig? Nej, jag har tre. Två om mig och en om min skola.
3. Har vi träffats i verkliga livet? Nej, inte ännu. Men jag ser fram emot det!
4. Jag minns inte hur jag hittade hit, det känns som om jag alltid läst dig. Förmodligen via någon annan blogg. Kvarnlyckan, kanske?
5. Barn? Med risk för att jinxa något, vi har ju faktiskt inte fått hem dem ännu, så har jag två adopterade pojkar.
6. Jag gillar allt du skriver om, men kanske allra mest adoptionsinläggen.
7. Jag vill bara att du ska skriva mer, faktiskt! :)

http://varforinteviocksa.blogspot.se

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

13 mars 2011 06:29

1. Hur gammal är du? 40
2. Har du en egen blogg? Ja: http://www.villhabarn.se/blogg/3395
3. Har vi träffats i verkliga livet? Tror inte det.
4. Minns du hur du hittade hit? Hade sett länk från flera andra bloggar.
5. Har du barn? Ett biologiskt (IVF), ett adopterat och en drös med gudbarn
6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest? De personliga om tankar runt er situation
7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Fortsätt som du gör! Heja!

Och ett PS: Jag är sugen på en inbjudan från (eller kontakt med) vantaochlangtan eftersom jag i statistiken för min hemsida http://www.ekhemmanet.se hittar ganska många som hittat dit via vantanochlangtan

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards