litenlangtan

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av litenlangtan - 2 mars 2011 22:09

Ibland har man en kass dag eller tom en kass vecka (high five på den!) och man ångestar över tråkgrått väder, långt till lön eller ingen inspiration i köket...

Man kan tycka att tiden går så jävla långsamt...

Men så läser man den här bloggen och tänker att man har det ganska bra ändå. Man har en man som älskar en, man får presenter på helt vanliga dagar, man får frågor om sitt barnväntande av åtminstone var 3:e vän och det är vår på G...

Jag står på hennes sida all the way!

Av litenlangtan - 2 mars 2011 14:04

Maken ringde just - han får inget svar på AC, alla ska återkomma imorgon...
Och vi har frågor om två små löjliga kryss som vi inte vet om det står och faller med i vår ansökan till barnhemmet.

Så jag kom på att vi skickar upp det till AC, skulle det behöva kryssas så får väl de göra det åt oss då. För vi kan inte sitta och vänta på att de ska behaga svara oss... Det handlar ju om ett par kryss...

Så. Hoppas att ansökan kan komma iväg omgående för nu är vi ganska klara med det här pappret kände vi... Varför kan de inte ha tydliga instruktioner som ALLA förstår... :-o

  

Av litenlangtan - 2 mars 2011 12:03

Jag har nog alltid gillat att måla, teckna, skriva och göra om saker och pyssla på olika vis...
I ett annat förhållande hade jag ett pysselrum fullt med saker och jag hade en "marin" period... (spydde just lite i munnen!) men den är tack-o-lov över!
Men för ungefär 2 år sen tänkte jag att jag ville börja sticka... Och mamma visade mig hur man lägger upp maskor och sen dess har jag inte lagt ner stickorna... jag stickar nästan varje dag!


Det finns otroligt mycket inspiration på nätet, fantastiska Sticka mera, Ravelry och härliga bloggar som Dödergök, Sillen stickar och Tant Kofta... Agatas fynd och fantasier har dessutom även hon a-barn så hennes blogg läser jag också. Men hon har inte tid att blogga så mycket längre - sonen håller henne på tårna hela tiden!


Mest längtar jag efter att lillo ska komma och bli stor så vi kan vara med på Lilla A's härliga upptåg och utställningar! Och vem kan få nog av Underbara Claras ljuvliga bilder och pysseltips... Solrum visade sig vara en granne som jag hittat på nätet och hennes bilder inspirerar mig mycket också... Tänk vad nätet är fantastiskt!


Min egen pysselblogg innehåller stickat, virkat, sytt och pysslat. En del målat, tapetserat, fyndat och lite recept finns också med...


Nu har pysselbloggen fått stå tillbaka lite eftersom jag haft fullt upp med att skriva här allt mer och sen har min kamera vart paj. Vinterbilder är inte så roliga heller, de blir mest gula eller grå - jag väntar på ljus och inspiration!


Nästan inga barnkläder har ju sett dagens ljus heller men det kommer - var så säker! Jag älskar loppis och second hand och det har ni nog fattat allihop redan...  


Men jag har en tanke om att skapa nån slags webshop till de där tingen jag skapar som jag får beröm för - det kan kanske inspirera mig att starta något eget nån gång i framtiden...


Så - nu vet ni allt om mig och även hur jag ser ut... för på pysselbloggen finns bild på mig :-D men återigen så ber jag er om lite försiktighet med länkar. Det går säkert att hitta mig om man verkligen vill men jag tänker försöka låta bli att röja detta alias så länge det går...
min familj och mina vänner läser pysselbloggen - därför jag inte velat länka vidare. Men ni får gärna kommentera om ni ser något ni gillar där - men utelämna era egna a-bloggar som kan länkas vidare är ni snälla...
:-D
Tusen tack för er vänlighet! Hoppas ni får inspiration av något som inspirerar mig... För nätet är verkligen en stor inspirationskälla, både för tröst, kreativiteten, vänskap, stilar och aktiviteter!
Har ni några inspirerande tips att ge mig så tar jag tacksamt emot dem också såklart!


  

Av litenlangtan - 2 mars 2011 08:37

Hittade och sökte ett jobb i förra veckan ochsökte det, det stod att jag skulle få ett svarsmail som bekräftelse efter en stund...
Det kom liksom inget och jag började fundera på att maila dem och kolla om det kommit nåt eller om jag skulle behöva göra om ansökan...
Men igår hade jag faktiskt fått en bekräftelse att de tagit emot ansökan och hör av sig inom 14 dagar ifall jag blir kallad på intervju...

Inte för att jag har några större förhoppningar om något men det kunde ju vara kul att få gå på en intervju iaf - det var länge sen nu...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards