litenlangtan

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Vad som inspirerar mig...

Av litenlangtan - 2 mars 2011 12:03

Jag har nog alltid gillat att måla, teckna, skriva och göra om saker och pyssla på olika vis...
I ett annat förhållande hade jag ett pysselrum fullt med saker och jag hade en "marin" period... (spydde just lite i munnen!) men den är tack-o-lov över!
Men för ungefär 2 år sen tänkte jag att jag ville börja sticka... Och mamma visade mig hur man lägger upp maskor och sen dess har jag inte lagt ner stickorna... jag stickar nästan varje dag!


Det finns otroligt mycket inspiration på nätet, fantastiska Sticka mera, Ravelry och härliga bloggar som Dödergök, Sillen stickar och Tant Kofta... Agatas fynd och fantasier har dessutom även hon a-barn så hennes blogg läser jag också. Men hon har inte tid att blogga så mycket längre - sonen håller henne på tårna hela tiden!


Mest längtar jag efter att lillo ska komma och bli stor så vi kan vara med på Lilla A's härliga upptåg och utställningar! Och vem kan få nog av Underbara Claras ljuvliga bilder och pysseltips... Solrum visade sig vara en granne som jag hittat på nätet och hennes bilder inspirerar mig mycket också... Tänk vad nätet är fantastiskt!


Min egen pysselblogg innehåller stickat, virkat, sytt och pysslat. En del målat, tapetserat, fyndat och lite recept finns också med...


Nu har pysselbloggen fått stå tillbaka lite eftersom jag haft fullt upp med att skriva här allt mer och sen har min kamera vart paj. Vinterbilder är inte så roliga heller, de blir mest gula eller grå - jag väntar på ljus och inspiration!


Nästan inga barnkläder har ju sett dagens ljus heller men det kommer - var så säker! Jag älskar loppis och second hand och det har ni nog fattat allihop redan...  


Men jag har en tanke om att skapa nån slags webshop till de där tingen jag skapar som jag får beröm för - det kan kanske inspirera mig att starta något eget nån gång i framtiden...


Så - nu vet ni allt om mig och även hur jag ser ut... för på pysselbloggen finns bild på mig :-D men återigen så ber jag er om lite försiktighet med länkar. Det går säkert att hitta mig om man verkligen vill men jag tänker försöka låta bli att röja detta alias så länge det går...
min familj och mina vänner läser pysselbloggen - därför jag inte velat länka vidare. Men ni får gärna kommentera om ni ser något ni gillar där - men utelämna era egna a-bloggar som kan länkas vidare är ni snälla...
:-D
Tusen tack för er vänlighet! Hoppas ni får inspiration av något som inspirerar mig... För nätet är verkligen en stor inspirationskälla, både för tröst, kreativiteten, vänskap, stilar och aktiviteter!
Har ni några inspirerande tips att ge mig så tar jag tacksamt emot dem också såklart!


  

 
 
Ingen bild

Nanashi

2 mars 2011 16:51

Det är så roligt med pyssel! Tack för länkarna till alla sidorna, inkl din egen! De skall jag kika på ikväll.

litenlangtan

2 mars 2011 17:03

Välbekomme!

 
TeachGirl

TeachGirl

2 mars 2011 19:45

Kul att se dig! :-) Har kollat genom en del av bloggen, kommer garanterat tillbaka. Det är kul med pyssel och jag väntar mig att börja pyssla mer när pusselbitarna kommer.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

litenlangtan

2 mars 2011 20:40

Haha, ja ibland får man visa sitt rätta jag :-D
Får ni dubbelt så lång föräldraledighet nu när ni får två på en gång? Dubbelt så mycket kul?

 
MDB

MDB

2 mars 2011 20:57

Åh vad roligt att få ta del av din pysselblogg! Och vad kul med lite andra bloggtips dessutom, följer några av dem men ska kolla in de andra.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

litenlangtan

2 mars 2011 21:03

Allt för dig! :-D

 
Teachgirl

Teachgirl

3 mars 2011 22:22

Det blir samma ledighet som för tvillingar, så jag och Maken ska vara lediga samtidigt i tre månader till att börja med, har vi tänkt. Sedan tar jag över. :)

http://varforinteviocksa.blogspot.se

litenlangtan

3 mars 2011 22:37

Åh vad gott - vi är ju "lediga" tillsammans hela tiden vi är i landet och det lär ju bli minst 5 veckor iaf vad vi förstått... kanske upp till 9 veckor... Sen får vi se om vi har möjlighet att vara hemma tillsammans nåt mer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards