litenlangtan

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Vilken rövdag!

Av litenlangtan - 3 mars 2011 21:06

Stön! Vilken skitdag... det började med snickaren... Men - det verkade tillslut lösa sig. Mot en lite högre kostnad...


Sen fortsätter det med att jag öppnar posten på jobbet. I januari fick jag ett samtal från ett företag som ville uppdatera information om det företag jag jobbar på på sin hemsida som funger som ett sökverktyg.
jag får kanske 20 sånna samtal om året och självklart vill jag ju veta vad det kostar mig...
Säljaren svara att det är en kostnadsfri uppdatering. Jag lyssnar och han förklarar lite och lovar mig att faxa ett underlag på uppgifter som jag ska kika igenom...


Jag får ett fax; telefonnumret är felaktigt, de har skrivit riktnumret med 2 nummer istället för 3 nummer...


Jag lägger faxet år sidan och tänker inte så mycket på det förrän säljaren ringer mig efter ett par dagar. Jag påpekar då att telefonnumret är felaktigt och han ber mig skriva det rätt och signera längst ner och faxa in till honom... Jag frågar igen om det verkligen inte ska kosta mig något och han bedyrar att NEJ, det är en kostnadsfri uppdatering...


Efter några veckor kommer en faktura. På 2500:-
Jag blir skitsur för jag har inte beställt något. Säljaren har ju sagt att det ska vara gratis.
Jag mailar och sen ringer jag eftersom jag inte får något svar...
Jag får inte tala med säljaren utan med någon annan slipad människa...
han påpekar att jag har satt min signatur på ett avtal...
För ovanför informationen som var felaktig står det med pyttetext att det kostar 1995 plus moms...


Jag påtalar att jag är lurad och att jag inte beställt något och att jag inte vill betala... han säger återigen att jag skrivit under och att det är min skyldighet att titta på vad jag signerar...


Jag håller med honom men samtidigt säger jag återigen att jag har blivit lurad. Saken är ju ändå den att jag beställer saker och är ansvarig för det på mitt företag. Jag vet också att fakturan ska skickas till vårt huvudkontor och scannas för att sen komma digitalt till min mailkorg och till SAP där jag konterar fakturan. Alltså borde jag talat om att jag vill ha fakturan till huvudkontoret och inte direkt till min butik om jag beställt något.


Jag kom överens med min chef och med vår ekonomiansvarige att vi betalar den här fakturan eftersom jag antagligen sitter fast i det här avtalet iom min signatur...


Så, det suger men vi betalar ca 2500:- jag försöker glömma min ilska och min irritation över det nederlag som jag lyckats åsamka mig och företaget...


Nu ca 1 månad senare kommer ytterligare en faktura... jag bestämde mig för att spela in samtalet för jag är så arg och förbannad över deras sätt att behandla "kunder"...


Så när jag ringer så får jag svaret att avtalet löper på ett år och ett år har 4 kvartal (vilket också står med pyttesmå bokstäver som jag inte ens reflekterat över sist jag kollade på den)
Killen som svara säger att säljaren som lurat mig har slutat och jag är fast i mitt avtal som innebär att jag kommer betala 10 000:- för något jag inte vill ha.


Han påtalar att jag skrivit under och att jag borde tittat på vad jag skrivit under...
Jag hävdar envist att jag har blivit ombedd att ändra i ett korrektur och det har inte vart tal om något avtal som ska kosta pengar...
han säger igen att de inte kan göra något...
Jag påtalar att jag kommer polisanmäla dem... jag känner mig fortfarande lurad...


Så imorgon ska jag till polisstationen och jag ska också skicka detta vidare till Svensk Handel...
Jag har ju signerat något jag i god tro trodde var ett korektur. Vi har ju redan betalat en faktura och det är ju beklagligt... Men vi får se vad polisen säger och vad Svensk handel säger...

 


Efter den här trista starten på dagen fick vi trevligt besök av kollegan med dottern... Sen tidigare vet jag om att dottern förmodligen är autistisk... Hon leker inte och är efter i utvecklingen. Hon varken kryper eller reser sig och utveklas inte normal... Hennes mamma är förtvivlad men hon försöker dölja det - hon säger att hon börjar inse och förstå att dottern inte kommer bli som andra barn. Men det absolut värsta är pappan inte verkar kunna acceptera att barnet har en livslång sjukdom. Han vill/kan inte vara ensam med flickan och verkar då och då  visa agressiva tendenser och är utåtagerande...


Jag blir ledsen och tycker kollegan verkar så ensam i sin situation. Hon har haft det tufft de senaste åren med kroniska smärtor och mycket ekonomisk strul och jävelskap. Nu känner hon sig ensamstående till sin dotter på grund av att killen inte kan acceptera och hantera att dottern är sjuk. Som tur är har hon ansökt om en personlig assisten till flickan till höstens inskolning på förskolan... Jag hoppas att hennes kille greppar situationen och att det är inget som går över men det skulle underlätta om de var två om det...


Som knorr på den här dagen hade det var jätteskönt att ha sin lediga dag imorgon som jag brukar men - jag ska gå in och jobba extra...
Så... låt fredagen gå över fort pliiis!


 
 
Sara

Sara

3 mars 2011 21:59

Orkar inte riktigt skriva ner allt vad jag tänker om oseriösa säljare.......säger bara fy f..n!!! Klart att du ska polisanmäla!!!! Fattar inte hur man klarar av att jobba som telefonförsäljare när jobbet går ut på att LURA folk.......

(Vore spännande att se trappräcket ;-)

http://saxdesign.blogspot.com

litenlangtan

3 mars 2011 22:40

Hej Sara... Räcket ska fotas i dagsljus i morgon och kanske kommer på bild i helgen tänkte jag...
Kanske ska jag kladda på lite färg först - vi får se vad jag hinner...
Men nu känns det bra iaf... Det blev mer som vi tänkt oss iaf... MEN fan vad såspån det var överallt hemma ikväll när vi kom från jobbet! :-O

 
Teachgirl

Teachgirl

3 mars 2011 22:13

Åh, jag hatar verkligen såna dåliga försäljare! Fruktansvärt uselt att lura in folk i avtal. Hoppas att du får rätt!

Snart är det helg och då kan du koppla av, hoppas jag :)

http://varforinteviocksa.blogspot.se

 
Ingen bild

Nanashi

3 mars 2011 23:04

Men å, det är ju helt galet!!! Det är sanslöst att de lurar folk på det här sättet! Hoppas verkligen att du får rätt när du polisanmäler!!

 
Maja Gräddnos

Maja Gräddnos

4 mars 2011 21:37

Du har gått på en klassisk bluff, det är precis så där de gör. Nu vet du :-) Sätt aldrig mer din signatur.
Man blir så jävla arg efteråt, det är så fult.

http://majagraddnos.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards