litenlangtan

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av litenlangtan - 6 mars 2011 18:53

Söndag kväll - idag har vi vart rätt effektiva också - i morse satte maken klockan för att kolla vasaoppet. Två av hans löparpolare var med och åkte...
Jag färgade håret för det var verkligen på tiden. Invigde de nya listerna vi bytte på våra duschdörrar igår. De sitter tight. Hoppas det är bra...

Efter frukost tog vi en liten promenad och slängde återvinningsskräp och tog oss till affären. Jag köpte nya tulpaner för just nu är jag beroende av tulpaner för att känna in våren. Lila blev de den här gången!

Sen tog jag tag i det tristade idag, slipa räcket och dammsuga upp allt slipdamm - maken bättrade på väggarna i hallen och i köket eftersom det lätt blir skav och märken - men nu er det fint ut igen.
Sen satte vi lite fog och målade första varvet med grundfärg på trappräcket. Mitt i nån stans tog vi en fika utomhus i vårsolen... Det är ganska varmt i solen just idag.
Nu håller jag på att sticka strumphälar på ett par tunna tunna ullstrumpor som jag ska ge bort till en tjej som flyttat till Gbg efter en tid i Skåne. Det är inte en nära vän men jag vet att hon haft det lite tufft under en period och ett par strumpor kanske piggar upp :-D

Vi ska strax förflytta oss ner till köket och laga lite mat. Sesampanerad Hoki med kall sås blir det till middag idag! Mums för magen!

I veckan blir det mera målande såklart. Ett loppisbesök har jag räknat med och sen blir det ny spanskalektion, vaccinering och till helgen för familjen entré som fick ställa in när vi var magsjuka... Jag tror det blir en bra vecka!

I veckan är det 1 år sen vi inledde vår adoption på allvar med "första" besöket på kommunen. Det känns faktiskt bra att vi är så här nära nu ett år efter det där mötet. Vi hade väl kanske inte räknat med det. Vi pratade om att vara hemma med barn innan jul 2011.
Förhoppningvis så är vi det med råge... Det känns helt galet att vi faktiskt bara väntar på det där samtalet nu... om lillo - tänk vilken lycka att få veta vem h*n blir!
Ha en riktigt go vecka alla där ute!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards