litenlangtan

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Vem hyllar du?

Av litenlangtan - 8 mars 2011 07:18

Internationella Kvinnodagen - den borde man ta lite mer vara på tänker jag... Hade gärna gått barnvagsnmarchen som anordnas idag i stan men den är 11.30 och jag har inte möjlighet att medverka...
Förra året "firade" jag kvinnodagen genom att stryka alla makens skjortor som hängde i garderoben... Det bara blev så - för att manifestera att min man gör ganska mycket "kvinnogöra" hemma hos oss och låter sin fru få blomma ut på andra håll! Haha, visst låter det bra iaf... Igår strök han några skjortor själv efter att han målat en sektion på räcket efter jobbet...


  


Jag målade också lite - men fy fan vad tråkigt det var - och det skymde och blev så dåligt ljus så jag tappade intresset...
Satte mig vid symaskinen istället och fick tummen ur och lagade mina ganska nya leggings som spruckit i sömmarna (!) lappade två par jeans till maken (de slits väldigt mycket när han cyklar till och från jobbet) och fixade en söm som släppt på en av hans stickade tröjor.


Dessutom sydde jag ett par muddjeans lagom till en treåring kanske... Jag såg den här roliga modell på nån blogg där de nyttjat ett par stora jeans fickor och sytt ihop...  


  
Bilden lånad från InternetJag kommer nog fota mina muddjeans till helgen då jag ska se om någon av småtjejerna vill prova dem och modella lite...
Ska bara fixa några justeringar på dem :-D Blir de bra kanske jag slaktar mina absoluta favoritjeans som är så trasiga så... Det är ett par urgamla Leejeans med många minnen från festivaler, klubbkvällar och konserter...



Det vore väl något att ömsint omvandla till lillo?

I Metro idag hyllar de kvinnor av alla de sorter och de har frågat folk på stan vilken kvinna de vill hylla idag...
Bra fråga tänkte jag och funderade utan att komma på något solklart alternativ.
Men så kom min kund in vars fru kämpar mot en svårartad cancer - och såklart vill jag hylla henne extra mycket idag! Hon har nyligen fått en ny behandlingsmetod mot cancer och hennes värden har inte stigit sen senaste behandlingen utan det tycks kanske fungera. Jag hoppas så innerligt att hon kämpar sig igenom det här med tanke på att hon inte är så gammal och har minst 2 barnbarn att krama om. Också för min kunds räkning hoppas jag så klart - så han får behålla sin livskamrat för många år framöver!

Vilken kvinna vill du hylla lite extra idag?



 
 
Hedda

Hedda

8 mars 2011 08:30

Jag vill hylla mig själv. Och dig såklart! För att vi kämpar på så bra trots motgångar. :-)

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

8 mars 2011 09:21

Precis när jag postat mitt inlägg kom jag på att jag måste skriva att jag hyllar Hedda också - eftersom du tagit dig igenom cancer och kommit ut med livet och kämparglöden på andra sidan!
Och givetvis alla andra som kämpar i motvind - med vad det än månne vara... :-D

 
Hedda

Hedda

8 mars 2011 10:51

Tack ska du ha, tjejen!
Som tur var var det inte cancer jag hade, min tumör var godartad. Men jag är glad att jag kom ut med livet i behåll ändå. :-)

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

8 mars 2011 14:34

Oj oj, dålig käll-research!
Gott att du levde över detta och kom ut på andra sidan som sagt! Jag gör en korrigering på inlägget, känns alltid bäst så!
Kram!

 
TeachGirl

TeachGirl

8 mars 2011 20:54

Ja men alla vi som kämpar för något vi verkligen vill ha... Svärmor som kämpar mot cancer och även mamma som förlorade sin livskamrat just denna dag. Det finns många.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

litenlangtan

9 mars 2011 07:03

Cancer är en jävulens sjukdom... så mycket tragik... Som tur är kommer forskningen längre och längre och de löser fler och fler gåtor...
Hopp för framtiden! kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards