litenlangtan

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av litenlangtan - 9 mars 2011 21:45

Jag fortsätter på det inslagna temat - Off Topic,  allt utanför den händelselösa adoptionen...

Vi har "firat" att det är ett år sen vi startade upp adoptionen på allvar med att gå på bio. Vi såg the Black Swan med Natalie Portman i huvudrollen...
Åh, så bra! Men rysligt dramatiskt, läskigt, svart och svårt... men Åh så bra!

 

Se den om du har möjlighet - gärna med en tjejkompis. Maken var sådär förtjust... :-o
Han får välja film nästa gång och då blir det garanterat Fighter...

Av litenlangtan - 9 mars 2011 07:03

Helt utanför ämnet är det dags att skriva av sig om min största energitjuv just nu...
Det här ruffel-och-båg-företaget som lurat mig att betala stora summor för just ingenting...

Jag gjorde ju en polisanmälan i förra veckan och faxade samma uppgifter till Svensk Handel. Polisen tog min anmälan på allvar vilket kändes skönt. Sen vet jag ju inte om det går vidare men det kändes ändå bra att sätta ner foten emot företaget-i-fråga.

Jag satt också och gjorde lite research och surfade runt på sidan jag betalar dyrt för att finnas på. Efter en stund blev jag "spärrad på grund av säkerhetsskäl" och ombads kontakta deras kundtjänst... Ehh?

Efter någon timme släptes spärren igen men surfar jag runt och klickar 20-30 gånger så åker spärren upp igen... Det är alltså något de gjort för att skrämma bort den allt för nyfiken...


Jag faxade uppgifter om att jag motsätter mig betalningskrav till dem och postade dessutom allt sammans dessutom eftersom deras fax inte var samarbetsvillig.
Igår fick jag ett samtal av personen som var 'kundrelationsansvarig'...
mer eller mindre säger de att jag får skylla mig själv eftersom jag vart oaktsam som satt mitt namn på ett papper utan att jag läst igenom det...

Så långt är jag med; det är inget tvivel om att jag skrivit under, jag minns det nämligen själv... Men jag blev lurad till att sätta min signatur på något jag trodde var ett korrektur och inte ett avtal. Men eftersom jag inte läst igenom allt som stod där så är jag ju fast i deras fälla...
och eftersom vi redan betalat en faktura så är vi låsta vid dem...
Killen satt i nära 40 minuter och redogjorde för det korrekta i deras affärsmetod och deras säljsamtal osv... De papper från Svensk handel som jag kopierat antydde att det handlade om bluff-fakturor som är utformade som ett erbjudande - men jag hävdar starka likheter med deras föräljningssnack...
Att vi kunder luras att tro att vi ska göra en gratis korrigering när det i själva verket är ett avtal vi skiver på...

Jag har på eget bevåg mailat några andra företag som tycks vara kunder hos dem - men har inte fått så många svar än... Däremot hittar jag följande texter på företaget-i-frågas seriösa sida:

Oseriösa företagare
Eftersom vi vill att våra kunder ska vara så trygga och säkra som möjligt så tar vi aktivt avstånd från företag som skickar uppsåtligt felaktiga fakturor. Vid minsta misstanke om att du har fått en felaktig faktura där vårt namn är inblandat på något sätt så vill vi att du kontaktar oss direkt.

Varningslistan hittar du
här!

Samt den ännu mer intressanta texten:
Kriminella ringer ut till företag på företaget-i-fråga.se
Vi har tagit del av information att ett blufföretag ringer upp våra kunder och hävdar att de är från svensk handel.
Vi hänvisar till
Svensk Handel Varningslista för att ta del av information om dessa blufföretag.
Blir ni uppringd av någon som hävdar att de är från svensk handel eller något annat företag vill vi gärna att ni kontaktar oss gällande detta.


För mig luktar detta skunk och jag är INTE den förste att bli lurad...
Det ger mig en viss glädje att spåna och snoka och söka mer och mer info om det här skitföretaget.

Det märkliga är att den ändring jag påpekade i det vändande faxet med min signatur är ännu inte utförd. Kille som ringde mig igår sa också att jag när som helst kunde ändra information på min presentation och jag funderar på att faktiskt nyttja den rätten med att skriva något i stil med:
VI HAR BLIVIT LURADE AV FÖRETAGET-I-FRÅGA.SE
Deras slipade affärsmetoder går ut på att få avtal att se ut som korrektur och när de väl har din signatur finns ingen återvändo. Vårt företag tvingas betala 10 000:- för INGENTING! Jag varnar andra företagare att se upp med detta skumraskföretag!
 
Tror ni att jag skulle få igenom en sån företagspresentation?

Sista ordet är inte sagt i det här ärendet - det stör mig att dessa valpar (de är födda 1990!) som äger företaget sitter och håvar in pengar på ett icke seriös verksamet. För mig är det stor skam att människor blir lurade av dem varje dag. Medans jag gjorde research hittade jag också jobbannonser på säkerligen 10 sidor för arbetssökande om ett sälj-jobb hos dem... De söker 5 stackars undomar som ska tjäna sitt levebröd genom att lura inte ont anande företag. De tjänar tex 50% i provision på varje order... Så 5000:- av mina 10 000:- hamnar i deras egen ficka... Vilken morot?!
  

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards