litenlangtan

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Oro!

Av litenlangtan - 11 mars 2011 08:22

Min syster är just nu i Japan och just idag har där inträffat en kraftig jordbävning - 8,8 på richterskalan!
Mamma har försökt kontakta henne och jag väntar på att få höra något från någon av dem...
Jag hoppas verkligen att hon är okej...


-----------uppdatering 13:45-------------------------------


Nu har jag fått chatta med henne live på Facebook. Hon är utom fara men har inte kunnat ta sig hem då tågen inte går dit hon bor. Telefonnätet är nere men internet och mail funkar.
Hon befinner sig med en vän hemma hos denna. Alla mina syskon och vänner och andra oroliga är meddelade så vi är lugna igen nu. Mamma var inte särksilt orolig men bad mig hälsa syrran att försöka kontakta det guesthouse där hon bor och meddela att hon är utom fara. Annars kanske de ger sig ut och försöker leta efter henne...

Mammas kommentar: jag är luttrad 4-barnsmor... ;-D

SKÖNT!

Tack för era tankar...


Helgen blir perfekt med besök av 3/4 av familjen... modern och döttrarna... fadern är sjuk ensam hemma...
Det blir lajbans...


 
 
Ingen bild

Nanashi

11 mars 2011 11:01

Hoppas att allt är bra med din syster och att ni snart får tag på henne!

 
Hedda

Hedda

11 mars 2011 11:34

Jag håller alla tummar för att din syster är OK! Otäckt.

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Sara

Sara

11 mars 2011 12:59

Skönt att höra att din syster är okej!!!!
Tänker på Dig!!

http://saxdesign.blogspot.com

litenlangtan

11 mars 2011 13:07

Tack!

 
Ingen bild

Susanne

11 mars 2011 17:24

Vad skönt att höra att din syster mår bra och att du har fått prata med henne! Kram!

 
TeachGirl

TeachGirl

11 mars 2011 21:31

Skönt att du fått chatta med henne. Läskigt att inte veta.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Jeane

Jeane

11 mars 2011 22:10

Skönt! Måste vara fruktansvärt att inte få kontakt med familj och vänner.
Trevlig helg!

http://jeanequidote.blogspot.com

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

11 mars 2011 22:14

Åh vad skönt att ni fått kontakt med varann!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards