litenlangtan

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av litenlangtan - 17 mars 2011 14:52

Igår när jag redogjorde för mig egna statistik visste jag bara att vi hade skickat som nummer 7 till vårt barnhem... i början av februari...


Idag har en av de andra väntande mammorna (A) ringt till AC och hört sig för lite...


Tydligen är vi 5 familjer som väntar nu = ännu bättre läge att få BB innan sommaren - sug på den Susanne!!! :-D


Med min statistik så lär (A) och (S) få BB i maj och vi början på juni! Ska vi bestämma det då eller?
Maken är lycklig om han får springa maran i slutet på maj så kan vi ta en sväng upp till AC's kontor innan vi åker hem och ta med bilderna på vår lillo direkt... och så åker vi i slutet på juni där...


Haha, kanske blir det något HELT annat i tidsperspektiv men man kan väl få drömma lite?


  

Av litenlangtan - 17 mars 2011 11:36

Är rätt så trött idag - kompisar "bjöd in sig" själva igår på kvällskvisten. Hennes karl ville visst se nån fotbollsmatch och hon och jag brukar sticka eller pyssla nåt.
Jag är sen denna veckan så vi sågs efter jobbet, handlade lite och sen lagade vi middag som vi bjöd på. Kaffe och bulle och pysselprojekt - samt fotbollsmatch senare var klockan över 23 när maken och jag traskade ner i källaren och hängade tvätt...
Släckte inte förrän klockan var över 00.30 - *gäääsp*


Men idag kanske jag kan lägga mig en stund på soffan innan mannen kommer hem och vi ska äta middag. Han ska köra marathonträning med sina kumpaner inför Stockholm marathon!


Jag är ledig imorgon och det ska firas med exakt noll och inga planer. Jag hoppas få inspiration att putsa fönster, städa ur köksskåp och kanske dammsuga och moppa golvet på båda våningarna. Kanske måla lite räcke och röja/rensa/plantera/städa mera...


Är jag inte hemma så shoppar jag bara på mina lediga dagar :-D


Orkar inte vara mer filosofisk än så här idag, jag tackar så mycket för fina tankar kring barn, mat, kamp och inte...
Det finns så mycket klokskap bland er.
Jag är också glad att Teachgirl och Hedda funnit varandra. Om vi inte kommit iväg innan makens Marathon så är jag i Sthlm i slutet av maj och då vill jag ses om ni har möjlighet!

Nu ska jag dö en smula här på mitt kontor... snart dax för lunch och promenad...


  


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards