litenlangtan

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av litenlangtan - 18 mars 2011 16:47

Bra och ganska effektiv ledig dag: gjorde nötmusli och vanlig musli, åt frukost, putsade köksfönstret och dammade lite, flyttade runt lite växter, oljade köksbänken, dammsög, gjorde ren densamma och torkade stengolvet i hallen ren från smuts och grus... Sen packade jag "dra-maten" full med saker som ska skänkas och åkte till en loppis halvvägs in till stan. Där hittade jag lite barnböcker och en klänning från PoP för 20:-! På vägen hem möttes jag och maken och vi har nu tagit en kaffe på torget... Bra dag! Syrran väntas hem ikväll och helgen är i stort sett oplanerad. Fika med M-S och hennes familj på söndag och kanske en fika med N-E också... Lugnt och slappt. Men vi måste få målat lite när det är ljust nu i helgen... Vad ska ni andra hitta på?

Av litenlangtan - 18 mars 2011 12:00

Antar att ni alla sett den svarta tsunamivågen som drar in över Japans kust på bilder. Jag blir lika rädd varje gång - värre än värsta skräckfilmen...
Jag vill gömma mig och förstår inte att det är på riktigt...
Att vågen är helt svart och drar med sig allt i sin väg är så jäkla läskigt...

Min syster är på väg hem från det ödelagda landet och jag hoppas att de människor som inte har någon stans att ta vägen får den hjälp de kan få.
Det är en stor tragedi och vem vet hur länge den här mardrömmen pågår...

Tydligen hade vågor nått även Sydamerikas kust rapporterade vårt städteam som är från Brasilien...

Jag är idag tacksam över att ha tak över huvudet, mat i magen och all ström och frisk vatten jag kan tänka mig behöva...

Solen lyser med sin frånvaro och jag har ändå uppbådat lust att putsa mina fönster - lyssnar på den nya plattan från 'Those dancing days' och ska fortsätta städa mitt hem... nu väntar köksbänkarna, golven och sen drar jag ut i friska luften en stund...

Med detta mörka inlägg välkomnar jag nya läsare - 90 besökare igår...


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards