litenlangtan

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av litenlangtan - 20 mars 2011 16:25

Sov tills vi vaknade - lagade frukost och sen tog jag tag i att måla lite på räcket, så nu är räcket målat 1½ gång iaf...
Efter det väntade vi på min kompis M-S som skulle ta med sin lilla familj för att fika med oss på närbelägna cafét... Vi gick en liten sväng i kvarteret och jag fick prova på att putta barnvagn med 1-årig kotte i uppför backen här där vi bor... Tungt!


Sen tog vi oss in på cafét och där var det fullsatt. Lillkillen fick en burk mat och när vi skulle köpa vårt fika insåg jag att min plånbok låg hemma...
men söta M-S betalade för hela kalaset och jag slapp springa hem och hämta min plånka...


Lillkillen har just börjat gå i skor utomhus och vi hade väldigt kul åt hur han rullade fram som en berusad över gatorna på väg till vårt hus... Han var helt lyrisk och tyckte livet var lajbans... :-D

Trevligt att träffas alla 4 vuxna - tidigare har M-S träffat min man och jag hennes - men våra karlar har inte träffats tidigare... Vore kul att kunna umgås alla fyra plus barnen sen framöver! :-D


Nu sitter maken och kollar fotboll, jag har handlat lite för kvällens middag och snart komm N-E förbi en sväng och hälsar på...

Det har vart jätteskönt att vara ledig 3 dagar - det känns som evigheter sen sist och det var det - förra gången den här veckan inträffade jobbade jag extra och gången innan var jag sjuk...

Nästa gång har vi besök av vänner som bor utomlands - det ska bli väldigt trevligt! Vi börjar så smått kika på mat och nöje för den helgen - de är väldigt förtjusta i god mat och god dryck så vi får försöka överträffa det som vi fick när vi hälsa de på dem i våras... :-D


Bra helg och nu kommer en tidig vecka - skönt...
Vad har din vecka att bjuda på?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards