litenlangtan

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av litenlangtan - 25 mars 2011 20:15

En riktigt skön dag på stan efter jobbet - fika med maken och stros i barnaffärer. Vi har pratat om gamla grejer - vi har pratat om nya saker...

När vi kom hem låg en bok från Jenny i brevlådan.

När du kom till oss
- TUSEN TACK! Jenny har skickat boken som en present till mig! Tack tack tack - den var jättefin och jag blev så glad! <3

Nu ska maken vispa till våffelsmet och vi ska landa i soffan och glo på TV...
Nöjd och tacksam!

Av litenlangtan - 25 mars 2011 12:47

Vi har en städfirma på jobbet där tjejerna är systrar och kommer från Brasilien. De vet om vår adoption och är glada och frågar och har sig...


Idag var en kollega här och han pratade med tjejerna och frågade om de var syskon...
- Ni är ju så olika, du är ljusare och du är mörkare säger han till dem...


Så svara den ena så bra...
-Det är som natt och dag, den ena är gjort på dagen och de andra är gjord på natten... :-D Det är därför vi är så olika i hudfärgen...


Det här tyckte jag var ganska kul svarat så det kommer jag spara i minnet till någon som frågar om hudfärgen på vårt barn...


-Enkelt sagt, h*n är gjord på natten!


 

Av litenlangtan - 25 mars 2011 11:46

Jag ser i min statistik att många av mina läsare hittar hit via sidorna med idoga IVF:are...
Vi har En smula hopp, Mina drömmars barn, Kix, När väntan blir längre än 9 månader och Jeane Quidote som jag ser är flitiga läsare eller iaf länkare till mig...


Jag har självfallet läst på era sidor - jag gläds med er och jag våndas med er och jag gråter inombords med er - men jag orkar inte följa er varje dag.
Det är jag ledsen för - men för mig är IVF en så avslutad historia - som egentligen inte hade något gott med sig för mig.


Nu hade vi ändå inte kunnat komma fram till vårt land fortare - så det är inget jag vill ha ogjort på det sättet...
Men för mig har det aldrig funkat, inte ens lite grann...


Så jag ber om ursäkt för att jag inte läser era sidor lika ofta som ni läser, kommenterar och följer mina förehavanden. Kanske är det inte ni själva som läser utan era läsare som klickar sig vidare till mig...


Kanske finns adoption där som en tanke hos er eller era läsare...
Precis som det fanns hos mig när vi höll på med IVF och jag letade information om hur vi skulle gå vidare...
Jag hittade Kottefamiljen, Helga, Brummelisa och Min tusenmilaresa...
Snart kom hela min blogglista att bestå av enbart adoptionsbloggar och de där med IVF kom att hamna i skymundan istället...


IVF-processen var inte det fysiska - det var det mentala - det var där det tog stopp till slut... och nu när mitt mentala är på bättringsvägen, och jag är närmre stjärnorna än någonsin - då håller jag dörren stängd till mina gamla processer och de gamla drömmarna om att föda biologiska barn.


 


Av litenlangtan - 25 mars 2011 07:12

Jag pratade med en kund i morse om att vi väntar tillökning - fast det inte syns på mig...


Hans omedelbara fråga var:

-Vilken månad är du i?


Han fick ställa om frågan 3 gånger innan jag fattade vad han sa, den frågan har jag ju aldrig fått förut :-D


-Jag är inte i nån månad för vi ska adoptera sa jag...


    
Inte vecka 33 utan månad 33 :-D

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards