litenlangtan

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av litenlangtan - 27 mars 2011 19:27

Idag har jag vart så himla lat - har ätit frukost och sen bänkat mig på övervåningen... Jag hade lust att sy lite så det har blivit en liten förvaring för mediciner och sånt som kan vara praktiskt att ta med till oss och lillo.


Vad får vi INTE glömma att ta med fler medikamenter på resan sen? Kom gärna med tips...


Jag har också färdigställt en present till en nyss bliven 2-barnsmamma - ska packas in i lite fint papper och komma iväg till mottagaren. Bra att jag skriver det här så blir det verkligen av... :-D


I veckan ska jag ha bil - ska bli skönt - för vädret blev ju inte sommartid alls...


För er som undrar hur mina pysselprylar ser ut så finns de att beskåda på http://dozandesign.blogg.se - men de nya prylarna har inte kommit in ännu - det kommer upp i veckan


Nu måste jag engagera mig lite i maken och fixa lite mat...
Ha en bra kväll hörni! Den här ska våra mediciner ligga i på resan...


Av litenlangtan - 27 mars 2011 12:31

En kollega på jobbet frågade om jag fortfarande tyckte det var jobbigt när mina vänner och bekanta blir med barn...
Jag har faktiskt tänkt jättemycket på det där... hur svårt och jobbigt jag upplevt det. Kanske har det vart för att jag längtat så länge - sen 30-årsåldern har jag starkt funderat och längtat efter egna barn...
Mina nära vänner som har barn har INTE gjort det. Och detta har de själva beskrivit för mig...

Men jag har ju insett att bara för att min kropp inte vill eller kan så kommer inte världen stanna upp för det... De som kan få barn kommer fortsätta få det - lätt eller svårt - det kommer inte ta stopp...

Idag läste jag i en facebookstatus om en gammal klasskompis som jag träffade på igen för något år sen... Hon hade vart och bowlat igår med jobbarkompisar. Och garderobiären hade sagt till henne att återlämna bowlingklotet hon hade under tröjan...
Det var ju en ganska snäll och kul version av att outa att hon återigen väntar barn...
Jag har iofs misstänkt det för radarn funkar ganska bra fortfarande...
Så funderade jag över saken och tänkte att det var ju typiskt - att ännu en jämnårig får ytterligare ett barn...
Men i nästa ögonblick tänkte jag att då kanske vi kommer vara mammalediga samtidigt och kan återuppta vår vänskap lite lättare?

Tanken hade vart otänkbar för 6 månader sen... :-D

 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards