litenlangtan

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av litenlangtan - 28 mars 2011 15:32

Igår bestämde jag mig för att maila till AC och fråga lite...



Mina frågor var saker jag egentligen redan har svar på men för att säkerställa infon ställde jag dem igen:


* Hur många andra familjer väntar på barn från vårt barnhem just nu?
* Hur många barnbesked har kommit från barnhemmet i år och vad för åldrar är det på de barnen?
* Hur ser de övriga väntande familjernas situation ut och hur länge har de väntat?


Det kändes inte som att svaren gav så mycket nytt förutom kanske ålder på barnen som fått föräldrar i år?



Ni är fem familjer totalt som väntar på barn från barnhemmet. Tre av familjerna har skickat handlingar före er och en samma dag. Den familj som har väntat längst, skickade sina handlingar i augusti förra året.

Det har kommit 7 besked om barn till 6 familjer, barnen har varit i åldrarna – 2 st under 6 månader, 2 st mellan 6 månader och 1 år, ett barn 7,5 år och syskonpar 5,5 och 3,5 år gamla.


Härligt att även ett barn på 7,5 år får en ny familj! Jag hoppas verkligen att det går bra för den pojken/flickan och att familjen blir lyckliga tillsammans!


Igår introducerade vi också "TV-fri måndag" och vi hjälptes åt med maten och åt med levande ljus i köket istället för framför TVn som det vanligtvis blir...
Efter middagen hjälptes vi åt att plocka bort och sen spelade vi Alfapet i 2 timmar tills det var dags att lägga sig och läsa...


När vi träffades hade vi ofta en dag i veckan då vi gjorde saker tillsammans, spelade minigolf, gick på bio, ut och åt, promenad i slottskogen eller nåt sånt...
Nu tränar maken så ofta så det blir sällan tid tid att göra något sånt en specefik dag i veckan - me jag tror vi saknar det båda två... SÅ vi gör ett nytt försök att introducera en TV-fri dag iaf...


Gissa vem som vann?!


 Bilden är lånad från Internet

Av litenlangtan - 28 mars 2011 11:48

Idag på eftermiddagen svensk tid kommer den första jag känner som adopterar från samma land hem till Sverige igen.

Jag har fått "följa med" på hela resan och de har rapporterat flitigt från både barnets födelsestad, Karibien och huvudstan...

De verkar ha haft en bra resa, träffat trevliga människor, sett en del sevärdheter och haft en ganska bekymmersfri tid på plats i landet!

Men jag gissar att de ändå längtar hem - till egna sängar, egna rutiner, svensk (barn)mat och svenska traditioner; som kösystem som funkar, bilbarnstolar, att förstå vad folk säger och att vattnet går att dricka direkt ur kranen... :-D

Välkommen hem M & M och lilla O!


 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards