litenlangtan

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Måndagesbesked...

Av litenlangtan - 28 mars 2011 15:32

Igår bestämde jag mig för att maila till AC och fråga lite...



Mina frågor var saker jag egentligen redan har svar på men för att säkerställa infon ställde jag dem igen:


* Hur många andra familjer väntar på barn från vårt barnhem just nu?
* Hur många barnbesked har kommit från barnhemmet i år och vad för åldrar är det på de barnen?
* Hur ser de övriga väntande familjernas situation ut och hur länge har de väntat?


Det kändes inte som att svaren gav så mycket nytt förutom kanske ålder på barnen som fått föräldrar i år?



Ni är fem familjer totalt som väntar på barn från barnhemmet. Tre av familjerna har skickat handlingar före er och en samma dag. Den familj som har väntat längst, skickade sina handlingar i augusti förra året.

Det har kommit 7 besked om barn till 6 familjer, barnen har varit i åldrarna – 2 st under 6 månader, 2 st mellan 6 månader och 1 år, ett barn 7,5 år och syskonpar 5,5 och 3,5 år gamla.


Härligt att även ett barn på 7,5 år får en ny familj! Jag hoppas verkligen att det går bra för den pojken/flickan och att familjen blir lyckliga tillsammans!


Igår introducerade vi också "TV-fri måndag" och vi hjälptes åt med maten och åt med levande ljus i köket istället för framför TVn som det vanligtvis blir...
Efter middagen hjälptes vi åt att plocka bort och sen spelade vi Alfapet i 2 timmar tills det var dags att lägga sig och läsa...


När vi träffades hade vi ofta en dag i veckan då vi gjorde saker tillsammans, spelade minigolf, gick på bio, ut och åt, promenad i slottskogen eller nåt sånt...
Nu tränar maken så ofta så det blir sällan tid tid att göra något sånt en specefik dag i veckan - me jag tror vi saknar det båda två... SÅ vi gör ett nytt försök att introducera en TV-fri dag iaf...


Gissa vem som vann?!


 Bilden är lånad från Internet

 
 
Ingen bild

Ann

29 mars 2011 12:15

Bra initiativ att maila och fråga även om det är ungefär vad vi redan vet. 6 familjer som fått BB i år, har för mig att det var 5 förut, det kanske rör på sig...:-)
Mysigt med en "umgänges-måndag"!

Ha en bra tisdag!
kram a

litenlangtan

29 mars 2011 12:26

Jag tyckte det var lite knepigt för det rimmade inte med de 5 BB jag hört om innan. Och vi är lika många som väntar fortfarande...
Men fint med 4 småpluttar! Det gillar jag!

 
Ingen bild

Nanashi

29 mars 2011 14:55

Roligt med info! Och mysigt med en TV-fri kväll.

 
Ingen bild

Susanne

29 mars 2011 21:10

Tack för uppdateringen! Får inte heller riktigt ihop det med antal barn men tycker att det sista syskonparet låter misstänkt likt ett par från ett annat barnhem som nyss fått föräldrar och i så fall stämmer det med tidigare info :-) Hoppas att det rör på sig snart! Jag är nyfiken på vad de som har haft sina papper på barnhemmet sedan augusti har för medgivande. Om någon vet vill jag gärna ha en uppdatering :-) Kram!

litenlangtan

29 mars 2011 22:15

Tänker du på FZ som är där nu så tänkte vi på samma syskonpar! jag kanske ska fråga i ännu ett mail?
Ja, jag är också nyfiken på varför de väntat så länge - jag mailar igen imorgon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards