litenlangtan

Alla inlägg den 6 april 2011

Av litenlangtan - 6 april 2011 07:25

I min butik är det ju jag som sköter semesterplaneringen...
Jag har en person som ska ha semester i sommar - ca 4 veckor. Det är märkliga kollegan som ska få välja och vraka bland veckorna i år...

Den äldre kollegan ska spara all sin semester och åka på långtur med frugan i början på 2012 istället men det är inte mitt problem hoppas jag...

Vi har en studieledig mamma som kan tänka sig att jobba lite (för pengarna) men hon har också önskemål om dagar, tider och timmar som är lite orimliga att bemöta.
Förra året funkade det att hon gick in på den som jobbade timmars schema efter många om och men. Men då hade jag fått skriva en smärre roman och lirkat rejält med henne först.

Vi har en tjej som jobbat för oss flera somrar som lärt sig bra, som är arbetsam, fungerar bra med övrig personal osv - hon är tillgänglig från början på juni. Men just nu har vi ju bara en person som ska vara ledig 4 veckor. Jag misstänker att hon inte bli överlycklig över att åka till Gbg från sin nya hemstad och bara jobba 4 veckor. Men förhoppningsvis får vi resa i sommar och då kan det komma bra till hands att ha personal på plats här...

Well, vad jag vet finns ju ingen plan ännu för min vikarie mer än att den person ska inte ha mitt ansvar - utan enbart fungera som säljare.

Det känns iaf som ett omöjligt uppdrag att fixa till det här - att göra alla nöjda och glada och bibehålla flexibilitet och få ihop ett schema som fungerar för alla - samt ha framförhållning och inte ta ut något i förskott...


Bah!

Jag började skriva ner lite uppgifter och saker som jag vill lämna över till min efterträdare igår och jag har planer på att "ta hem" saker som jag sparat på min dator eller iaf i min mapp på jobbet som är av mer privat karaktär... Det känns som om det är lika bra... Kanske glömmer man lite av de där sakerna sen och jag vill inte att det ska komma i orätta händer...

Borde rensa lite i röran även på jobbet, sätta upp den där fondtapeten på kontoret och städa undan i mina mappar och så på datorn framförallt...

 

Hur fan ska man få ihop det här utan att veta NÄR i tiden saker ska hända? det är ju bedrövligt - samtidigt som vi faktiskt bara haft våra handlingar på plats i ca 2 månader...
Galet...
Borde det inte komma barnbesked snart? Varför kan inte AC maila oss andra när något fått BB så vi vet att nu händer NÅT? Det är ju olidligt att bara vänta och vänta och vänta...
Jag har en fråga kvar som inte är av direkt "barnkaraktär" som jag behöver få svar på från AC - det är ju inte bråttom men jag ska hade blivit glad om jag fick svar... kanske ska jag maila igen?









 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards