litenlangtan

Alla inlägg den 11 april 2011

Av litenlangtan - 11 april 2011 22:36

Lång kväll... gott att se S och S och lite nya ansikten. Vi fick möjligen upp ett spår på några som väntar på samma barnhem som vi. Kanske har de fått BB. Jag var inte helt med den storyn. Men det kändes absolut som att man vill höja ett varnande finger eftersom barnen de kanske fått BB på inte verkade 100% utredda=strul med stort S.
Varför gör AC så? Preliminärmeddelar att barn finns och sen visar det sig inte stämma?
Jag skulle bli galen...

Well det var inte det jag skulle skriva om, det var 2 helt vanliga mammor som höll i kursen. Den ena har vart mamma i 15-16 år medans den andra inte fullt lika länge. Deras a-barn kom till dem från olika länder och för olika länge sen. Det som var bra var att vi lite info om hur barn är när de är sjuka och NÄR man ska bli orolig. Det är nog inte sällan man oroar sig för mycket. Vi fick också lite anekdoter och några förmaningar kring aknytning och barnvagnen ska vara vänd mot dig. punkt. I övrgt var det fritt fram att göra lite som man vill. Barn är barn, de äter när de är hungriga och sover när de är trötta. Vissa kan ha svårt att komma till ro någonannastans och det får man bara ta. Det kan vara svårt att ta barnvakt. Men vi ville ju inte ha barn för att skaffa barnvakt med en gång...
Det pratades lite granna om att ta seder och bruk som väluppfostrade gäster och gilla läget där med. Men med måtta. Vi ska inte förstöra för andra som kommer efter oss. Vilket är helt rätt. Gnälla får vi göra när vi kommer hem sen. Presenter och så får införskaffas. Jag ska sticka lite sjalar tror jag :-D

Packlista ska vi får en på mailen. Det känns bra. Dax att börja fundera på det tror jag - jag har en känsla av att paniken kan komma ändå och ju färre saker jag MÅSTE skaffa precis innan vi åker desto bättre.

I mångt och mycket kändes det som kursen saknade struktur - maken kom med en värdefull poäng appropå att deras kurser får färre och färre deltagare. Om kursens upplägg var lite mer strukturerat och känslan inte var "papegoja" så kanske det skulle ryktas att det var en bra kurs som gav mycket kött på benen. De berättade att deras infokvällar och kurser i allt möjligt var dåligt besökta också... kan hänga ihop kanske? Nog för att det verkligen kommer färre och färre barn via adoption och nätet svarar på mycker info - men problemen finns ju där ändå? Jag är mest orolig för tonårstiden själv. Då de existensiella frågorna ska toppas av att vara adopterad... cheeesus säger jag bara...

Jag kan tycka att den bästa poängen ändå är anknytningen - att faktiskt redan nu redogöra för alla och envar hur vi vill ha det när vi kommer hem. Att vi behöver lugn och ro att få fila bort alla hörn och bli sammansvetsade som familj efter hemkomsten. Så lillos egen blogg kommer snart få sig ett inlägg om anknytningen och hur vi ser på saken...

I övrigt så är det min korta vecka fast långa dagar... dålig blandning. 1 timmes promenad avverkad och cykel hem från kursen. Urkass mathållning men jaja, nya tag...
Imorgon planerad powerwalk/löptur om jag kan förmå mig... spanska på kvällen.
Bäst idag är att jag tagit tag i mig själv och begärt en rekvisition från företaget till en optiker då jag plågats av huvudvärk på eftermiddagarna och känt mig trött och grusig i ögonen ett tag nu. Kanske dags att uppdatera mina terminalglasögon.

Jag har också bokat in ett tandläkarbesök - nu är det en klippning också som ska bokas.
TV-fri måndag är snart slut - jag fick tigga till mig lite datortid - maken ligger och läser...

Hoppas det kommer nåt BB till nån snart - det händer för lite från vårt barnhem nu!

 

Av litenlangtan - 11 april 2011 15:30

I dag är första dagen på resten av mitt liv. Det är dags att ta tag i mig själv igen. Sist det gick riktigt åt skogen var när jag blev magsjuk. Så kapsejsade allt och jag fick bara i mig kolhydrater och blev återigen hooked på bröd och godis. FAN! Jag mår ju inte 100% bra av det så varför...

Jag tappade också mitt flow på träningen. 3 dagar i veckan gjorde jag avsiktligt något för att röra på mig. Ibland bara promenad och ibland gym med gummiband hemma. men nu har jag inte gjort något på nån månads tid. Maken kutar för kung och fosterland vareviga vecka och det är många tjejer med på långpassen som de kör på helgerna. Och jag gillar också att springa. Men jag är så himla inkonsekvent när det gäller min träning. Det finns så mycket jag hellre gör... Som att äta eller se på TV... *urk*

Igår åt jag ett stort lass klyftpotatis - gott javisst - men det kunde jag haft och mist. Sen sänkte vi en giantisk skål med popcorn... mmm, det var flera år sen jag var såld på popcorn men visst, det gick ner det också.
Idag är det nya tag. 1 timmes promenad i högt tempo avklarad och enbart sallad och porterstek på kalkon till lunch.
Kvällen avslutas ju med 'hämta barnkurs' som ska bjuda på något att äta där. Säkerligen nån macka - kanske finns det nån med enbart ost på för vi äter ju inte skinka eller köttbullar. Vi får se vad som bjuds som sagt.

Jag är sugen på att ta mig ut i spåret - det är jag, så vi får se  vad jag orkar med den här veckan. Men det stör mig att min brors sambo sprungit 4 km två dagar på en vecka och satsar på att springa tjejmilen. Hon har knappt tagit ett löpsteg i sitt liv tidigare...
Kan hon så kan banne mig jag! Så utan att säga för mycket så är det dags för att sätta fart igen... och hålla tummarna att jag  inte åker på skador... för det brukar ta musten ur mig rätt så fort...

Nu ska jag byta grejer - en urgammal börbar dator med ytterligare ett basrnbord med 3 söta pallar till! Bra byte!


Jag rapporterar igen efter hämta barnkursen! Ska bli kul att se S och S igen!

 

Av litenlangtan - 11 april 2011 15:30

I dag är första dagen på resten av mitt liv. Det är dags att ta tag i mig själv igen. Sist det gick riktigt åt skogen var när jag blev magsjuk. Så kapsejsade allt och jag fick bara i mig kolhydrater och blev återigen hooked på bröd och godis. FAN! Jag mår ju inte 100% bra av det så varför...

Jag tappade också mitt flow på träningen. 3 dagar i veckan gjorde jag avsiktligt något för att röra på mig. Ibland bara promenad och ibland gym med gummiband hemma. men nu har jag inte gjort något på nån månads tid. Maken kutar för kung och fosterland vareviga vecka och det är många tjejer med på långpassen som de kör på helgerna. Och jag gillar också att springa. Men jag är så himla inkonsekvent när det gäller min träning. Det finns så mycket jag hellre gör... Som att äta eller se på TV... *urk*

Igår åt jag ett stort lass klyftpotatis - gott javisst - men det kunde jag haft och mist. Sen sänkte vi en giantisk skål med popcorn... mmm, det var flera år sen jag var såld på popcorn men visst, det gick ner det också.
Idag är det nya tag. 1 timmes promenad i högt tempo avklarad och enbart sallad och porterstek på kalkon till lunch.
Kvällen avslutas ju med 'hämta barnkurs' som ska bjuda på något att äta där. Säkerligen nån macka - kanske finns det nån med enbart ost på för vi äter ju inte skinka eller köttbullar. Vi får se vad som bjuds som sagt.

Jag är sugen på att ta mig ut i spåret - det är jag, så vi får se  vad jag orkar med den här veckan. Men det stör mig att min brors sambo sprungit 4 km två dagar på en vecka och satsar på att springa tjejmilen. Hon har knappt tagit ett löpsteg i sitt liv tidigare...
Kan hon så kan banne mig jag! Så utan att säga för mycket så är det dags för att sätta fart igen... och hålla tummarna att jag  inte åker på skador... för det brukar ta musten ur mig rätt så fort...

Nu ska jag byta grejer - en urgammal börbar dator med ytterligare ett basrnbord med 3 söta pallar till! Bra byte!


Jag rapporterar igen efter hämta barnkursen! Ska bli kul att se S och S igen!

 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards