litenlangtan

Alla inlägg den 13 april 2011

Av litenlangtan - 13 april 2011 21:25

jaha. Såklart att R ska få ha en möhippa - men jag hade kanske inte förväntat mig att det innebär att jag ska umgås och planera och hänga med A...
*suck*


Men eftersom vi tillhör(t) samma jäng så är det väl jag som får bita i det sura äpplet och gå med på detta. Det är ju inte ett drömscenario direkt men jag är ju först och främst vän till R...


Den välbekanta irritationen och 'magkänslan' är direkt där med ett gnag och olusten är stor...
Fan, jag behövde INTE det här "on top of the job thing"...


Men som vanligt ligger problemet hos mig. Det kan ju vara lite spännande att gå dit och se om NÅGON av mina sk vänner frågar mig NÅGOT OM ADOPTION... haha, skulle inte tro det va...
När vi träffades sist så var det ju bara R som överhuvudtaget nämnde det... och hon kommer ju inte vara med vid de här tillfällena...



 




FK

Av litenlangtan - 13 april 2011 16:09

har idag bokat ett enskilt möte med en handläggare på Försäkringaskassan inför adoptionsresan och för att förhoppningsvis kunna få igång föräldrapenning medans vi reser.



Damen som ringde hade visst hjälpt några andra par här inom loppet av några veckor så hon verkade ändå insatt vilket kändes bra.


Mötet blir om ca 3 veckor och tja, det ska väl inte hinna hända så mycket innan dess va? Det känns som om inget alls händer från AC's håll och det är frustrerande det med... 

Nu en 2-timmars dust med "märkliga kollegan" - jag har verkligen försökt att undvika honom hela dagen...



Av litenlangtan - 13 april 2011 15:19

Min vän R som var här i förra veckan med sin lilla tösabit skrev precis ett meddelande på FB. Hennes sambo har äntligen bestämt sig för att de ska knyta hymnens band efter 10 år som par och han ogillar stora tillställningar så deras bröllop blir väldigt enkelt och i stillhet med familjen.

Jag har full förståelse för att man väljer den varianten. Speciellt när han är som han är. En skugga i alla större sammanhang. Det tog nästan 8 år för honom att börja fira jul igen.

Dessutom är hon mammaledig och deras inkomst går till huset som de renoverar när tid och pengar finns. Så självklart förstår vi att det inte blir BALUNS!


Roligt att det blir de på det här sättet. Förra året kom han med en förlovningsring på samma dag. På sitt egna lilla vis.
Jag tror kanske inte att jag hade tagit det på samma sätt som hon. Jag hade nog gärna varit med och fått bestämma något litet men tja, det är ju jag det... "projektledaren" ut i fingerspetsarna... :-D
Några andra bröllop blir det nog inte i år och tja, vi får väl helt enkelt stå ut med det fram till brorsans bröllop nästa år.

A hade skrivit något roligt på FB, att hon "bjöd ju ingen" och det komiska är ju att jag och hennes ex-mans "bästa vän" var något som skulle likna vittnen och skrev på papper - i egenskap av just "bästa vän"... idag tror jag inte de umgås med någon utav oss alls... och för min del så bärjade vår vänskap vackla redan då. Jag saknar det inte alls. Jag känner inte att det fanns något att sörja där heller när jag tänker efter.
Fast ändå är det trist.  Att människor växer ifrån varandra, visar sig vara oempatiska och så tröga så hälften kunde vart nog...
När allt blir en 'het gröt' att tassa runt istället för att deala med det och försöka reda ut saker. När det inte finns ngåot kvar att rädda för räddningsaktionen borde skett för länge sen.


När jag tänker på R och hennes man så blir jag ändå väldigt väldigt varm i hjärtat. Jag vet hur de haft det - duster och oförstånd. De har haft pärser mellan sig i dåtiden som gör mig ledsen än idag - att det fick ske. men mycket handlade om mognad och att kärleken är starkare än många andra krafter.
Men sen lillan kom så har deras förhållande ändrat karaktär. Visst har de gått igenom tuffa saker tillsammans och det har vart tungt. MEN, de har barnen och framtiden för sig. De kämpar tillsammans och deras relation är stark. Han har förändrats jättemycket!
Jag är glad att de ger sig själva det här för ett giftermål betyder mycket för relationen. Så upplever iaf jag det.




 


Av litenlangtan - 13 april 2011 09:29

Vaknade av mig själv idag - pigg och glad. Gick upp och kom på att jag har ytterligare en dag den här veckan med "märkliga kollegan"...


Jag fick gnälla ur mig till Kvarnlyckan igår på FB's chat och det var ganska skönt - det hela är en olyckligt situation eftersom han inte har har något som helst problem med att vara han. Kunderna älskar honom - men jag blir knäpp av att vistas i samma rum som honom hela dagarna.


På skoj har han iofs nån gång sagt att han driver sina kollegor (främst då de kvinliga) till vansinnets gräns eftersom en blev sjukskriven för utmattningsdepression och kom aldrig tillbaka och en har käkat 'lyckopiller', gått hos terapeut och har sen vart både mammaledig och studieledig och kommer troligen inte heller tillbaka.


Får jag välja så går jag gärna på mammaledighet och hittar under tiden något annat att göra och kommer inte tillbaka... Vad tror ni om oddsen?


Jag frågade faktiskt vår extratjej som bara har timmar om inte hon kunde tänka sig att jobba här heltid - hon tackade vänligt men bestämt nej till ett vikariat med orden - jag tror faktiskt inte jag skulle klara av att vara heltid här - rent mentalt...


Men det ska jag klara...
Hmmm, något är inte helt bra här kan man väl sammafatta det som...



Well, ikväll ska jag sysselsätta mig med något jag gillar, sticka eller sy...
Imorgon jobbar jag med extratjejen och Kvarnlyckan har planerat att komma och hälsa på mig på jobbet! Det ska bli skoj!


Sen har jag ledig långhelg. Fredag är öppen tror jag, skulle fikat med den gravida klasskompisen men det kanske inte funkar - lördag ska spenderas på loppis med en kär vän som behövde lite kvalitetstid med mig säger hon... :-D
Söndag kommer brorsan och blivande svägerskan och brorsdottern. Då får vi hitta på något pyssel...



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards