litenlangtan

Alla inlägg den 15 april 2011

Av litenlangtan - 15 april 2011 13:53

Loj dag med uppstigning vid 9. Tog mig ut på en joggingrunda trots att jag var trött idag. Benen kändes som betong efter ca 2 mils cykeltur igår... Men det gick bra ändå, jag tog mig runt och ökade på sträckan lite med ca 0,5 km...


Sen åt jag frukost; fjällfil, banan och hemlagad müsli med finkaffe...
Lite kolhydrater var det men det är ju ändå fredag!


Ikväll ska vi på en liten födelsedagsfest hos vänner. Vi försöker att leva snålt och den här månaden har vart rätt så lurig. Vi kunde inte lägga undan så mycket som vi ville eftresom vi båda var sjuka förra månaden. Så det får bli en hemgjord present till värdinnan ikväll.


Det kokas rabarber och jordgubbsmarmelad i detta nu - ska hällas på på fin burk och kompletteras med en hemgjord sconesmix i matchande burk. Recept och bilder på pysselbloggen senare i helgen - just nu är batteriet till min kamera på laddning... *morr*


Idag går det inte fort men jag hade inte tänkt att jag skulle hinna med saker idag. Jag hade planerat att allt bara ska få ramla på - i sin egen takt. Planer finns på att sy lite sen efter presentmakeriet...


Igår hade jag Kvarnlyckan på besök i butiken en sväng. Äldsta sonen ska få nytt rum och en liten "koja" till sängplats... Han vill ha lila och rosa på väggarna och jag blande till de fina färgerna som hans mamma hade valt ut. Jag tror det kommer bli ett väldans bra påskpyssel i det Kvarnlyckska hemmet.


Själv måste jag hitta på något lämpligt påskpyssel som kan passa en tjej på fyra snart 5 eftersom brorsdottern kommer på besök på söndag.


Och tankarna går varma såklart... jag älskar ju att hitta på skojigt pyssel!





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards