litenlangtan

Alla inlägg den 26 april 2011

Av litenlangtan - 26 april 2011 17:29

Skrev ett litet frågande mail till vår kontakt på AC - svaret kom ganska rappt efter nån stund...


Ni är fortfarande 5 familjer som väntar och vi har ytterligare två familjer som håller på med sina ansökningshandlingar.
Vi skriver inte mail till varje enskild familj om nyheter, utan de finns att läsa på” Min Sida” och på bloggen på ”Mötesplatsen” på www.adoptionscentrum.se . Om det är några nyheter i ert ärende, hör vi av oss förstås.


*Grrr*
Det tragiska i ärendet är ju att bloggen inte uppdaterats med något matnyttigt sen den 14/3 då landsansvarige var i landet. På "Min Sida" händer absolut inget alls...

Känner nån av er andra som väntar att ni har fått någon som helst info sen den 14/3?

Att två nya familjer skriver ansökan till samma barnhem bådar väl kanske gott - inte vet jag... Det känns ju som att man vill tänka att man håller antalet handlingar ungefär konstant... Men det är ju kanske bara i min hjärna som det är så?


Snart är den här arbetsdagen över. Maken får "fotbollsbesök" ikväll så jag drar väl ner symaskinen eller går ut och målar trädgårdsmöbler. Något måste jag ju hitta på!





Av litenlangtan - 26 april 2011 10:55

Mina sista ord till maken sammanfattar mina tankar ganska bra nu...
Vi pratade om vad som vart bra med dagen - jag var nöjd över att det funkat att jobba trots sol och att alla andra är påsklediga.
Sne var jag väldigt glad över att min familj pratar om lillo som en medlem i familjen redan och det är jätteskönt! :-D


Somnade med go känska i kroppen!


Idag är jag också väldigt sprallig för idag ska Teachgirl bli mamma till sina två pojkar i Taiwan! *WOW*


Idag ska jag på nytt konakta organisationen för att försöka luska vad som händer - om nåt händer...


Håll tummar!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards