litenlangtan

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av litenlangtan - 5 maj 2011 12:21

Skrivit har jag alltid gjort - i början för mig själv endast. Jag har mängder med dagböcker i pappersformat (men var är de, hittade inga när jag letade igenom källaren juh!)
Med det fantastiska Internet har möjligheten att bli läst av andra ökat.
Bloggat har jag gjort på många ställen och med diverse anledningar. Ofta mår jag bättre av att få skriva av mig lite. Ärlig är jag alltid, mina känslor är äkta - men de är inte bestående som tur är...


Helgas dagbok har inspirerat mig till att blogga helt öppet även om mina tankar och känslor kring min barnlöshet. Hennes devis är att alla känslor måste få finnas - även de som inte är rosenröda och vänliga. I hennes blogg kan man läsa väldigt öppet och ärligt om hennes svarta och mörka sidor också och det gör henne så bra. Att hon vågar blotta (och blogga) om de mindre vackra sidorna i sin verklighet! 


Jag hade för länge sen en annan blogg som hade samma namn - först på Familjeliv och sen på en bloggportal. Men så upptäckte jag att min ena kollega nog hade råkat få ögonen på min blogg genom att jag vart oaktsam när jag skrivit eller läst den. Jag blev kall inombords för det var vid det tillfället som hon blivit gravid och jag var som mest ledsen över att våra IVF inte fungerade.


Jag antar att hon var väldigt nyfiken på hur mina tankar gick kring hennes graviditet - när allt var som värst för mig.
Jag konfronterade henne aldrig med det här - jag kunde ju inte vara 100% säker på att hon verkligen läst något - men jag är till 99% säker på att hon faktiskt gjorde det. Utan att be mig om lov eller kommentera det vidare.

Resultatet var att jag låste min blogg för alla - det gick inte att välja att låsa vissa inlägg.

Igår fick jag en förfrågan om att lägga en länk till min blogg från sidan villhabarn.se.

Några av er andra är också tillfrågade misstänker jag - jag vet inte riktigt hur jag ska tänka i det här fallet.

Jag vill fortsätta vara anonym. Jag vill kunna skriva om vardagliga händelser och tankar och problem. MEN jag vill inte att vänners vänners vänner ska kunna luska ut att jag är jag. För det är ju trots allt en värld där det ganska lätt går att dubbelkolla saker...

Samtidigt som det boostar mitt skrivego att få fler läsare och fler kommentarer och feedback på det jag skriver...

Hur tänker ni andra? Jag kan tänka mig att lägga lite tid på att försöka sudda bort de allt för uppenbara spåren till mig som person. Jag har inte lyckats skapa en helt osynlig dräkt nämligen - men fläckvis så är jag anonym...

Jag ska bestämma mig i morgon...

 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards