litenlangtan

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av litenlangtan - 11 maj 2011 21:01

Idag var det öppet på lokala loppisen och jag hade ändå ärende ner mot centrum så jag tog vägen om. Hittade en fin stol till lite äldre barn - den påminde väldigt mycket om stolen INGOLF från IKEA. Den blev min för 50:- och den ska målas och stå på jobbet i en miljö ett tag tänkte jag. Lillo kanske inte behöver den i första taget...

Hur som helst - när jag försöker cykla med den höga stolen tvärs över styret möter jag naturligtvis vår hemutredare som antaligen vart och ätit lunch nånstans - secondhandbutiken ligger inte långt från kommunens lokaler nämligen.

-Hej hej ropade jag när jag passerade...

Vet inte om hon kände igen mig... Men jag tänker inte fundera mer på det...

Nu ska jag gå ner och skölja och ansa lite jordgubbar som ska akompaneras av vispad grädde, bubbel och en liten latte...

Trevlig kväll på er!

Av litenlangtan - 11 maj 2011 15:33

>Det svänger snabbt i adoptionsbranschen...
Maken ville dricka bubbel med mig ikväll - han har fått 1500:-/månad i påökt retroaktivt från januari i år då han blev anstäld!
Det innebär att jag ska få köpa mig en digital systemkamera som kan filma!

Han är för snäll min man!!!


  
Den kan filma också!


Det är en sån här jag siktar in mig på - jag kan inget om systemkameror men jag förväntar mig att mina bilder ska bli snäppet bättre och att det ska bli ännu roligare att fota...
Jag vet inte om jag vågar ta den med till landet men jag har en ganska bra kompaktkamera som också kan filma som ska med dit...
Men åh, vad kul det ska bli att få lägga vantarna på en bra kamera!


Bloggarna kommer givetvis få ett uppsving! Både här och där och på pysselsidan!





Av litenlangtan - 11 maj 2011 08:54

Vi har ju ingen bil just nu - cykel och lokaltrafiken tar oss dit vi behöver.
Och jag vill ju gärna kunna cykla i fortsättningen också istället för att åka kommunalt. Så jag har letat efter en ny cykel - med pakethållare för en barnsits och med dam-ram för enkel av- och påstigning.
Men häromdagen så insåg jag att OM vi får BB den här sommaren så kommer jag ändå inte kunna cykla med lillo - för vi bör kunna ha ögonkontakt. Det skulle möjligen vara om man cyklar en kortis med maken jämte i så fall...


Här fanns en cykelsits man har fram på ramen - men den är också framåtvänd dessvärre. Men för ca 800-1200:- får man en som vi kan växla mellan mig och maken och det vore ju bra.
Här fann jag en bild där man ser hur det kan se ut. Det känns ju som att man iaf har bättre konkakt med ett barn som sitter fram än bak när man cyklar...


Att cykla har många fördelar - jag kan själv anpassa min framfart och tid det tar mellan olika platser. Förlitar man sig på kollektivtrafiken så fastnar man ibland. Detsamma gäller ju faktiskt med bil - medans det sällan är kö för att cykla... :-D


Ibland tar det emot att cykla - tex när vädret är dåligt - och har jag tillgång till bil så använder jag den - jämt!
Vi får se hur det blir sen - i dagsläget är det inte aktuellt att skaffa en bil, trots att vi bor i en uppförsbacke!


Men till att börja med så ska vi ju få det där samtalet, som vi väntar på, och åka långt långt bort och träffa lillo...


Åh vad jag längtar!


  
Bilden är lånad på Internet







Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards