litenlangtan

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av litenlangtan - 15 maj 2011 20:03

Helgen har vart lugn och vi har mest vart helt försoffade hemma...

Då och då fikar vi på ett närbeläget kafé och där finns veckotidningar att låna. Så till kaffet idag läste jag mitt livs första Mama - många artiklar om lyckade framgångsrika mammor och deras otroligt söta klämkäcka barn! Ganska få pappor...
Inga adoptivfamiljer, inga alternativa familjer överhuvudtaget - bara biobarn; blonda, blåögda och fräkniga...

Den enda som ser ut at ha ett annat ursprung är Anitha Schulman - hittar ingen bakgrundsinfo om henne mer än att hon verkar vara syrian.

Har precis inmundigat en middag som maken gjort från scratch, väldigt gott och väldigt skönt att slippa göra något. Maken har anstängt sig ordenligt...

Nu kommer en ny vecka - en tidig vecka. Jag ska försöka få klart en miljö som jag grejat med. Jag skulle ha jobbat i helgen men det kom en möhippa i vägen som tur är. Det är fortfarande lite saker att pyssla med inför den men jag tror inte hon anar något. Frågan är vad vi ska hitta på till en av deltagarna som helt utan att säga ett knyst gift sig i helgen (!)

Alla får ju göra som de vill men vad är det med "hemliga bröllop"...
jag har hittentills inte fått gå på ett enda bröllop bland våra vänner. Först ut var A att rymma till ett annat land. Sen var det B & J som hade 25-årskalas och de som dök upp fick veta att de gift sig på dagen...
Maken fick ett SMS av vänner någon månad innan vi gifte oss och då hade han och hans tjej precis vart på rådhuset...
R ska ha ett litet och hastigt påkommet bröllop utan oss och nu har då gemensamma bekanta gift sig i hemlighet i helgen...

Jaja, det känns ju som att vi borde fixa något till dem nu när vi ändå kommer fira R... Men vad? Nån som har nån idé? Hoppas vädret blir bra...


Vad har ni gjort i helgen ni andra då?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards