litenlangtan

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av litenlangtan - 18 maj 2011 08:01

Iom att det kom nyheter från AC igår så går tankarna runt runt...
Maken och jag läser på forumet och där finns diskussioner om bilderna och presentationene och hur familjen väljs ut av barnhemmet och en massa annat så klart.
-Är våra bilder fula kanske? Bor vi för smått? Har vi för dålig ekonomi? Undra hur de tänker egentligen? Varför dröjer det så?


Enligt AC's info så har det kommit hem 16 barn och ungefär lika många familjer är i landet eller snart på väg dit. Det innebär att det kommit långt fler BB som vi inte känner till?! Alla är inte med i vårt forum och vi kan inte hålla vår statistik uppdaterad...

Det har ju inte vart några BB angivna i vårt forum på jättelänge och tankarna går ju självklart till att det heller inte kommit några då.

Men så snackade jag med vår säljare i veckan, han har ju själv 3 barn via adoption och han sa att när de adopterade första så hörde man ju inte ett ljud från det att handlingarna åkt ner till landet. Då fanns ju inte Internet och mail och mobiler - då fick man ge sig till tåls och bara vänta. Det här som vi håller på med - att ständigt och jämta uppdatera sig via de kanaler som finns ställer självklart högre krav på organisationerna - och vi tycker inte att de håller oss informerade tillräckligt ofta...
Å andra sidan så kan jag tycka att ett nyhetsbrev nån gång då och då kan väl inte vara så jävla tidskrävande och jobbigt att dikta ihop eller?

Men väntan och längtan känns så mycket mindre ensam med goa vänner i vår "mamma-grupp" och här på bloggen. Jag vet inte hur jag skulle tänkt och agerat om jag inte bloggat. Men som jag skrivit förut - jag skriver därför läker jag - alla tankar och funderingar blir lite lättare att bära när man fått dem ur sig!

Idag är det loppisbesök på lunchen och sen tandläkaren och kalas...
Kanske kolla lite på hemläxan i spanskan innan sängen! Låt det vara uppehåll så jag kan cykla!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards