litenlangtan

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Allt är relativt

Av litenlangtan - 23 maj 2011 15:52

Det här med väntan... visst kan väntan vara av godo men just nu känns det som det är av ondo. När vi först fick börja samla papper kom känslan av "redan - MEN vi är inte redo att bli föräldrar" och kastade sig över oss båda två! Vi hade ju hört att vi skulle få skicka först i början på 2011 och fick börja samla papper redan i november - det kändes snabbt! Sen var vi låååångsamma med att samla papper för att bitar skulle falla på plats, makens nya jobb, mitt nya pass, vårt möte på banken... plus att vi verkligen ville ha alla papper RÄTT och slippa skaffa nya. Och på samma sätt som vi resonerade med vårt medgivande - bättre att köa klart i Sverige och ha ett färskt medgivande (dvs vi valde att hålla på bröllopet och göra hemutredningen ganska snart efter vi gift oss hellre än att gifta oss snabbt och kanske behöva förnya medgivandet innan vi fick skicka) än att ha allt för många papper från 2010 när vi visste att vi inte får iväg våra papper förän tidigast i början på 2011.


Jag kommer också att tänka på ett citat ur en film - Vuxna människor - där en liten kille säger:

-"Det är rätt kort tid man lever, om man tänker på hur länge man ska vara död..."
Fast jag vill inte dra det så långt - men när man tänker på länge vi väntat på att få barn så är några månader till inte så farligt!


Allt är relativt... och det är lättare att vänta nu på sommaren än om det vart snö, halka, köld och mörkt hela tiden...
Sommren bjuder på lite mer lustfyllt leverne, härliga picnicar och mysiga sommarkvällar, konserter och roliga happenings... Det känns som om veckorna är fyllda med aktiviteter och saker och plötsligt är det fredag igen och helg...
Vissa dagar är lättare än andra och tja, jag tror att vädret spelar stor roll för mig. Sol och värme gör mig på gott humör och då tar jag väntan med en klackspark och ett ryck på axlarna - idag kommer det inget barn, nähä...
Men igår var det lite mer ledsamt och då smet jag ut med lånad bil och hälsade på en kär vän - och myste lite med hennes dotter...

Det finns fortfarande saker kvar att göra innan vi är helt redo för barnets ankomst. Men de "stora" sakerna är klara...

I veckan som gick hittade jag och maken en "souvenirbutik" full med skojiga Sveigenyckelringar, kapsylöppnare, klistermärken mm med Sverigemotiv som vi ska köpa som "minigåvor" att ha med till landet. Jag har spanat på Vacuumpåsar att packa i. Jag håller på med en stickad sjal och har väl mindre än hälften kvar. Det jag hållit på med längst är min mormorsfilt och den blir kanske inte ens klar...

Vad har du som väntar kvar på din agenda att slutföra innan barnet kommer?

 
 
Ingen bild

Nanashi

23 maj 2011 16:38

Min lista är låååång och innehåller både stora och små saker: sortera och fixa all förvaring och alla skåp här hemma, tömma garaget helt, fixa massor i trädgården, handla presenter, handla resväskor, handla babyvakt osv osv.

 
Ingen bild

Hanya

24 maj 2011 11:36

Egentligen ingenting! Broster kan komma när som helst, vi är beredda :-)

 
Jennie

Jennie

24 maj 2011 13:54

Vi har en del saker kvar att fixa och införskaffa. Till själva resanär det lite olika saker som behöver fixas tex. Resveskor, en febertemp och sköna skor, kanske kläder till Domstolsbesöket osv. Här hemma behöver vi sätta upp ett staket i trädgården där vi grävt upp en tok vass häck (ej barnvänlig), ordna kattvakt och lite till. Men det mesta andra som är kvar nu är sådant som bara kan fixas när man vet vem det är vi väntar på. Vi känner oss resklara !
Hoppas att dom ringer snart till er och till oss.

http://famhenriks.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards