litenlangtan

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av litenlangtan - 3 juni 2011 23:47

Jag läste för länge sen att Helga stickade sjalar som presenter till sina barns fostermammor i Korea. Jag tycker det är en väldigt fin och hållbar present som är väldigt personlig dessutom. Så jag snor det rakt av...


Jag har precis stickat klart den här sjalen som är tänkt som gåva till den kvinna som stått lillo närmast i livet. Om det är en fostermor eller en sköterska på barnhemmet eller om det finns möjliget att ge den till den mor som burit hennom under hjärtat...


Havsgrön sjal med fallande löv...


Jag har också satsat några hundralappar på lite små sovenirer som det tipsas om i PMet från AC kring barnväntan och hämtning av sitt barn...
Jag är förberedd - nästan så förberedd jag kan bli...
Men det verkar inte hjälpa...


Har haft en rätt okej fredag kväll - slappat i solen, sett konsert, ätit god mat och bloggat... vad mer kan man bergära av en fredag i juni?



Av litenlangtan - 3 juni 2011 07:14

Det bidde ingen skärgårdstur igår - vädret var inte så kul när vi vaknade så vi stannade hemma, pysslade, städade och fixade lite...

Men det var ganska skönt att bara slappa och såsa runt lite på förmiddagen. Sen gick vi och handlade och förberedde - makens barndomskompis med kille kom över på eftermiddagen och då sprack molnen upp och vi fick en mysig kväll på uteplatsen med grillning, mat i öveflöd och rött vin och efterrätt!

Jag är tillbaka på en någorlunda sträng LCHF - dvs jag äter mest LCHF på vardagarna och slarvar inte hela helgen utan bara på lördagar. Då blir det fortfarande slarv med besked men jag känner oftare och oftare att jag egentligen skulle skita i det också - att slarva alltså - kroppen mår ju ändå bäst på LCHF. Det händer inte så mycket på kg-fronten men det är inte därför jag gör det här. Det är faktiskt mest för att jag mår så mycket bättre när jag inte äter bröd, pasta, ris och potatis.

Frukt äter jag när jag känner för det - men inga enorma mängder. Igår avslutade vi dock med en supergod fruktsallad men då hade vi först grundat med en ordentlig middag så jag tror det var ganska lugnt...

Tillbaka på jobbet idag - tidig vecka innebär lördagsjobb också men då är det åtminstone sovmorgon... Jag tror dock att många av mina kunder har klämdag så det blir nog rätt ensamt här idag.

När solen tittar fram som idag så går dagarna lättare att härda ut. Jag har iofs bibehållit min inställning att vi får vänta nu. Hittentills har jag vart rätt pepp på att vi ska få ett snabbt besked. Och att makens marathon var i fara... Men nu när det är avklarat så blir det en lång sommar - som ändå kommer gå jättefort. Det gör ju sommaren alltid...

På något sätt känns det som att den info som A fick fram i onsdags tog udden ur maken iaf. Han verkar dyster och säger att det känns som om det aldrig blir något BB för oss. Han tyckte inte att informationen tillförde något hopp utan snarare gav känslan av att vi kommer få vänta - länge länge...

Jag tänker försöka behålla tankarna på att vi ska göra sommaren till en skön period  - Vi måste försöka vardagsnjuta lite mer och hitta på saker under väntetiden. Ikväll blir det nog Anna Järvinen på Liseberg. Dax att försöka hitta på något över midsommar också - tveksamt om det blir samma som tidigare år då vårt värdpar är precis nygifta... :-D
De kanske har oganiserat ifrån sig...
Fast midsommar brukar bli rätt opretentiöst då det är knytis...

Samtidigt så stör det mig inte riktigt lika mycket längre - alla de här sakerna som var jobbiga och dryga innan - kring högtider och så. Med allra största sannolikhet så är det ju sista året som vi inte har ett barn med på dessa tillställningar...

Det gör det lättare att ta sig igenom ytterligare en sådan dag utan barn...  

  
Kanske ska satsa på en träff hos en spåman?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards