litenlangtan

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av litenlangtan - 6 juni 2011 13:42

Maken har åkt på en dunderförkylning så igår var vi bara hemma och eftersom det var sol och ganska vindstilla på förmiddagen tog jag mig an ett uppskjutet projekt - nämligen våra fönster. Vi har sagt i föreningen där vi bor att vi gör våra egna fönster...
Så ut med fönstret ur bågen och skrapa och grunda och kitta och måla...
Det värsta var att skrapa i bågen från stege och allt löst jävla färgspill som är mikroskopiska fnas och flagor som dräller in i sovrummet...
Men det blir fint när det blir klart... :-D
Maken och jag skulle sen hjälpas åt att få fönstret på plats igen på kvällskvisten... Huva vad svårt - men med tungan rätt i mun gick det till sist...


Nu ska jag bara göra samma sak med övriga 10 fönster :-D


Idag har vi haft öppet i butiken - men vi kan nog strunta i det nästa år. Skälet har nog vart att det var min tur att jobba och jag var sugen på de extra pengarna :-D


Har jobbat med märkliga kollegan men jag har absolut inget att säga honom så jag är tyst. Han mumlar, pladdrar, knorrar och hummar och går på som vanligt... Jag har försökt att koppla bort. Jag har fått bytt lite lysrör och tapetserat och målat en del i en visningsmiljö som jag tänkt börja på i flera dar nu. Den blir jättefin och kommer så småningom visas i den mer pyssliga bloggen!
Jag ska bara rota lite bland mina 50-talsprylar för att finna prylar med rätt feeling!


Nu ska jag snart cykla hem och förhoppningsvis är N-E på plats hemma hos oss och maken har bakat något. N-E ringde nämligen och ville komma på fika och det får hon ju så gärna!


Mysigt med spontanbesök!


Spanska imorgon och sen kanske Johnossi på Liseberg på onsdag...
Ledig kväll på torsdag och kanske ett besök ute hos Kvarnlyckan på min lediga fredag - det vore inte alls dumt - hoppas vädret håller i sig!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards