litenlangtan

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Vaf***n

Av litenlangtan - 8 juni 2011 16:56

Jag snackade ju med AC igår... idag fick jag mail från den som lämnar över till den (ny)gamla kontakten...


Nu är vi 9 familjer(!) som väntar plötsligt... En familj har fått förfrågan om ett syskonpar (dem vi träffade på hämta-barn-kursen???)
De senaste som kom hem med barn har visst väntat sen förra hösten. Vi ska nog räkna med ett år innan besked om barn...

yada yada...


Men förra hösten är tidigast aug/sep och om de kom hem nyligen så är det ju 9-10 månader sen de skickade ansökan och med 2 månader i landet blir och 1 månads väntan på RB blir det ju ca 6 månaders väntan på BB?
Att jag inte kan låta bli att spekulera... :-D


Well - jag orkar inte hålla reda på alla knasiga fakta och märkliga vändningar hit och dit. Det gör mig bara på dåligt humör och jag kan inte gå omkring och läcka mer nu. Vår AC-representant skulle ev återkomma med ett mail också - förhoppningsvis innan sin semester om några veckor...


Sen vecka med märkliga kollegan. Imorgon är det jag och tjejen som jobbar och det ska bli en fröjd!

Glatt ser jag iaf att 12 000:- friska kulor rullat in på sparkontot i form av skatteåterbäring...
Kanske ska samla lite ork och gå och köpa mig en kamera i helgen?

Behöver något kul att roa mig med!


Snart ska jag få se min goa man iaf! Liseberg och Johnossi - här kommer vi!

 
 
Mymlan

Mymlan

8 juni 2011 20:45

Hoppas ni får BB snart. Och de där kulorna är alltid lika välkomna. Hoppas de kommer till god användning snart (dvs att det blir BB-resa snart).

http://mymlansskriverier.blogspot.com

 
Zandra

Zandra

9 juni 2011 13:07

Vad glad jag blev av din kommentar, tack! Den där fula sjukan du nämner - den vet jag allt om, har gråtit så många tårar i kudden och tänkt så många missunnsamma tankar om alla som bara kört om oss och fått unge efter unge medans vi längtat så hjärtat gått i bitar.
Vi körde paralella spår ich var mitt i vår hemutredning (hoppades på barn från Bolivia genom BFA) när IVF:en visade sig funka. Och så kom ju lilla Rigo - fantastiska unge. Vårt enda befruktade ägg. Det har inte gått en dag sedan dess som jag inte tittat på honom och svämmat över av kärlek och tacksamhet för att vi tillsist fick bli föräldrar. Kort efter honom blev vi gravida spontant - men förlorade tyvärr det barnet i ett sent missfall, och så kom alla gamla känslor tillbaka. Längtan, besvikelsen, misslyckandeskänslan, ilskan.. Det var som att all hopsamlad ångest över hela barnlöshetskarusellen tillsist kom ut, och jag sörjde plötsligt så mycket mer än bara barnet som inte blev.
Detta förstärkte om ngt i slutändan min enorma glädje över Rigo och så tror jag att det är för alla oss som kämpat för att få bli föräldrar. Ingenting är för givet, och privilegiet är enormt! Hoppas att ni får hem er lilla snart så att familjelivet kan börja. All lycka!

http://nakuochcompany.blogspot.com

litenlangtan

9 juni 2011 14:39

Tack själv för ditt svar Zandra! Jag har glatts med er och tror inte jag läst någonstans en så fin beskrivning av det barn som inte blev - jag var så ledsen jag också över ert missfall...
Sista biten in i kaklet nu innan ni är flerbarnsfamilj! Stort grattis och all lycka till och tack för fin peppning - jag återkommer till dig framöver!

 
Ingen bild

Nanashi

10 juni 2011 12:36

Vi är också 9 nu.
Hoppas att du får en bra helg!

litenlangtan

10 juni 2011 17:55

Det hoppas jag att ni också får! Den har börjat bra iaf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards