litenlangtan

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av litenlangtan - 17 juni 2011 19:33

Hos optikern fick jag veta att senast jag kollade ögonen var 2007 men ingen större förändring i synen har skett - däremot borde jag nog använda de glasögon jag har mer. Nackdelen med dem jag har är att de fastnar i håret när jag vill ta dem av mig på grund av nåt med bågen.

Förmodligen skaffar jag ett par nya (genom jobbet) och kommer använda dem mer...

Chefen var och hälsade på idag - vi har talat lite om "märkliga kollegan" och det är faktiskt ett problem att vår extratjej inte vill ha ett mammavik efter mig för att "skydda sin mentala hälsa" - hon skulle helt enkelt inte orka jobba med honom varje dag...

(men det ska visst jag)


Tidigare har ingen direkt "brytt" sig när jag har kommenterat det hela men det verkar ändå som att chefen nu fått upp ett öga för att något inte står helt rätt till med honom...

Det var något mer som var bra som jag skulle skriva om men det har jag redan glömt...

Det ska bli skönt med sovmorgon imorgon och nu längtar jag efter lite fredagsmys med maken!


 

Av litenlangtan - 17 juni 2011 08:05

Läser igen på forumet för oss som adopterar från landet att det skrivits om 2 BB under gårdagen - och båda från vårt barnhem faktiskt...

Det ena BB't är paret vi träffade på "hämta-barn-kursen" - de hade då fått förfrågan på ett syskonpar men har nu blivit officiellt matchade med ett annat syskonpar och åker väl ganska snart ner till sina tjejer. Det andra BB't handlade om en ensamstående kvinna som ska bli mamma till en 8-årig tjej från vårt barnhem. Så om jag kan räkna rätt så är vi 6 som har samma medgivande och är på väg att bli 7 st + 3 med annat medgivande - varav 2 blivit matchade med barn redan...


Idag regnar det och är allmänt skittråkigt väder...
Men jag har fått en utmaning som jag klarade rätt bra på jobbet på morgonen och jag känner mig ganska pigg trots sent i säng igår efter kalaset...
Jag hade en uthärdlig dag på jobbet igår och imorgon är det kort dag...


Jag längtar efter helgen och att få vila lite och bara göra sånt som är kul...


 


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards