litenlangtan

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av litenlangtan - 20 juni 2011 15:28

Det var inte vår akt de fastnade för på vårt barnhem i fredags - det var min fina vän S och hennes man som blev matchade!

De har precis delat med sig av den fantastiska nyheten att de idag blivit matchade till en pojke på snart 2 år! Jag blev alldeles till mig och hade svårt att inte falla i gråt av lycka för deras skull!
Äntligen händer det något! Äntligen börjar det röra på sig för våra vänner och medväntande...
Kvar är A som väntat lika länge som S och hennes man men jag tror de känner precis som jag - lättnad och glädje! Över att något händer och att någon av oss får ett BB. Så nu verkar proppen ha gått för nu har det kommit 3 BB inom loppet av några veckor här...
Hoppas det fortsätter att komma fler besked nu!


 

Av litenlangtan - 20 juni 2011 13:23

Positivt - AC öppnar upp för adoptioner från Panamá som ligger väldigt nära vårt land. Barnen ser härligt indianska ut på de få bilder som finns på Google...

Negativt - AC meddelar på sin hemsida idag vilken bemanning de har under sommaren. Något luddigt måste jag säga. Tur att jag visste att vår handläggare inte är på plats. För det finns liksom inget som förklarar att de angivna veckorna innebär semester... :-D


Jag börjar ångra att jag inte planerat in någon semester för mig själv... Jag vill ha mer ledig tid än sovmorgon... :-/ 

Av litenlangtan - 20 juni 2011 12:44

Har återvänt till jobbet precis efter att ha fraktat hem det söta lilla klädskåpet som ska rymma lillos kläder. Det kommer bli lite trångt men det blir bra när vi fått vänja oss tror jag.

Idag känns fortfarande lite vemodigt och deppigt efter alla omtumlande tankar från igår...
Jag är så påverkad av vädret också och idag är en sån där mittemellandag. Jag väntar bara på en störtskur när som helst.

Ofta går jag in på den danska adoptionssidan och kollar deras statisitk för de privata barnhemmen. Just nu väntar familjer på vårt barnhem och den som väntat längst väntar sen slutet på mars...

Hur kommer det sig att de olika organisationerna ger så olika information.

Det känns som att vår handläggare är en riktigt seg person och har inte återkommit ännu med svar på mitt senaste mail till honom. Om jag förstoddet rätt så går personen i fråga på semester inom kort och är borta resten av sommaren.

Lustigt nog läste jag i forumet i helgen att paret som ska skicka sina handlingar till vårt barnhem har exakt samma problem med att fylla i barnhemsansökan som vi hade. Inget har alltså hänt sen jag påpekade att de borde justera instruktionerna för ansökan. Det var i slutet på februari som jag mailade dem om det.

Bedrövligt att det fortfarande är samma...

Snart dax för lite mat i magen. Veckan som kommer är rätt så fri från aktiviteter men jag är sen och jag ska bara få dagarna att gå...


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards