litenlangtan

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av litenlangtan - 21 juni 2011 10:29

Så som jag reagerade igår när S skrivit på FB om sin lilla pojke gjorde mig förundrad över hur jag kommer reagera när jag får BB själv...

Jag blev liksom kroppsligt "chockad" och glad - något speciellt hände. Det kändes lika förvirrat i kroppen som det gjorde när vi inte fick kontakt med min syster när den fruktansvärda jordbävningen var i Japan.
Kroppsligt mysko... INte negativt utan positivt den här gången...

Men nu känner jag spänd förväntan och glädje för dem - som snart får åka till sitt barn!

Samtidigt som jag själv känner att ÅH, kan de inte ringa oss snart! Så känner jag också att paniken växer - att det snart är VI som ska få ett besked om barn...
läskigt och häftigt på samma gång...

Hur kan det kännas läskigt när det är det här vi strävat efter så länge, det här vi jobbat gemensamt för att uppnå, det här vi längtat och gråtit efter, ensamma och tillsammans...


För varje vecka som går så händer någon liten detalj som för oss närmare slutmålet - familj...

Idag ska maken posta papprentill FK så våra arbetsgivares uppgifter finns registrerade när det väl händer.
Skåpet som lillos kläder ska bo i är på plats i hallen men ska målas om...

Jag tänkte att om vi får en liten som är lika stor som S's son så är nog inte våra kläder för små som vi köpt iaf...

Just nu sitter jag i telefonkö för att boka in en happening lite längre fram i sommar. Ett presnetkort på en upplevelse som vi fick i bröllopspresent ska äntligen cashas in...

Appropå bröllop - jag måste hitta en present till min fina vän R och hennes man som vi ska besöka i helgen. Jag har ju liksom målat in mig i ett hörne och lovat dem en bröllopspresent typ. Synd bara att det är dagarna före lön och jag jobbar sent och bor i ett hål där affärerna inte säljer några roliga spännande prylar alls...
Hjälp!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards