litenlangtan

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av litenlangtan - 29 juni 2011 11:38

Jag har fått för mig att vi ska skicka böcker till vår fadderbarn i Ecuador - men det är ont om barnböcker på spanska i Sverige. Maken hade iofs hittat en internationell bokhandel i stan inte långt från där han jobbar...

Igår var han där och spanade... Petson och Findus, Pippi och Elsa Beskow fanns för mindre barn. Men f*n vad dyra de var... 185-285:-
Inte för att vi inte vill ge vårt fadderbarn presenter som kostar lite granna - det gör jag gärna MEN jag hoppas att det finns mer och billigare varianter av den varan i vårt land istället. :-D

Jag får ge mig till tåls...

Appropå det - måste se till att få skrivit vårt nästa brev till den lilla godingen och hennes familj...


  
Finns det någon som adopterat från spansktalande länder osm vet om det finns bra bokutbud för små barn där?

Av litenlangtan - 29 juni 2011 07:11

Hedda skriver om mötet med sin chef och planerandet för sin kommande föräldraledighet - vem ska ta över och hur länge blir man borta och så vidare...


Främsta frågan är ju NÄR det kan tänkas ske - att man får "gå hem" som de kallar det här på mitt jobb...


Det är ju så otroligt svårt att svara på. Man kan berätta om hur det ser ut för andra. Man kan anta och gissa och "räkna med" att det kan ta si och så lång tid...


Det kan ju gå både snabbare och långsammare...
När vi kastades in i det här i november så la jag mycket tid åt att försöka tolka den statistik som gick att luska fram. Det kom BB rätt tätt tyckte jag. Men det finns ju ett "mörkertal" som i all statistik. De som adopterar från vårt land som INTE är med i vårt forum, eller fyllt i sin info i listan som medföljer...


Jag hade goda förhoppningar om BB i maj/juni och jag hoppades vara hemma igen till makens jobb behövde honom igen i augusti. Men inte då.
Samtidigt så har ju en av våra nära fått BB. Från vårt barnhem. Och de hade ju väntat ganska exakt så länge som vi gjort nu...

Men som vi alla vet så betyder det ju ingenting - det finns ju ingen rak kö...

Igår bokade jag in en händelse en lördag i augusti. En rolig sak som vi faktiskt väntat på ganska länge... Men det har liksom inte blivit av...
Helgen innan där är det den årliga grillfesten i de norra skogarna då vi ses i familjen och grillar och frossar i god mat!


Det känns jättekonstigt att inte våga boka upp sig på saker längre än ett par veckor fram i tiden - men det är ett syndrom som jag dragits med ett tag... Jag tror att de allra flesta som väntar BB känner på samma sätt... Man hoppas att man inte ska ha möjlighet att delta på det där som är men man vet ju aldrig. Det känns som om man har svårt att vara längre än 4 veckor fram i tiden i sina planer...

Appropå detta så har jag kunnat läsa mig till att den tjej som skulle kunna lämpa sig som en ersättare för mig planerar att resa någonstans i höst. Och vara borta ganska länge...

Jag vet inte om jag ska prata med henne om att eventuellt jobba här eller om jag bara ska skita i hela saken. Det är på min chefs bord att ordna en ersättare. Jag har ju pekat med hela handen och serverat honom en färdig lösning - som nu verkar kunna gå i stöpet eftersom personen i fråga också ska ut och resa...
Jag orkar inte oroa mig för detta så jag tror jag lägger det på hyllan lååångt bak på hjärnkontoret.
Inom koncernen har de helt andra sätt att jobba - en av de andra väntande mammorna har i dagarna fått träffa sin ersättare och verkar helnöjd. Trots att de kanske inte är närmare BB än vad vi är så har någon redan tagit plats och kommer gå sida vid sida tills det är dags. Det måste ju kännas skönt!


Jag tänker för mycket...


 
Inte riktigt mina planer men ni 'get the picture'


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards