litenlangtan

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av litenlangtan - 14 juli 2011 08:45

Nu har jag ju fått hem min nya kamera - jag skriver min för maken använder sällan kameran... Och eftersom jag är den som oftast fotar så kommer det kanske vara så även framöver...


Jag har smugit runt i trädgården och jag tog en hel del söta bilder på min syster och hennes två killar igår...


Nu har jag lyckats föra över dem till datorn också och jag måste nog säga att jag är över förväntan nöjd med kameran redan första dagen så här...
Men det finns ju massor att lära mig...


Igår kändes allt lite sugigt och deppigt och tugnt. Idag känns det lite lättare igen... Men det är så där det är hela tiden.


Det finns mängder med saker att sysselsätta sig med men jag har liksom tappat fart... Dels är jag trött och behöver semester. Dels är det så mycket roligare att pyssla och fixa och färdigställa när man faktiskt vet vem som ska ha det. Dels så är tiden fullbokad mest hela tiden med annat...


I måndags: grill hos vänner

i tisdags: secondhand långt-bort-i-stan plus laxinköp...

i går onsdag: påhälsning av syster med sambo och hund i ny lya och lerverans av deras nya tapeter

i dag: middag eller fika hos mamma - kanske svampplockning

imorgon fredag - ingein aning men det blir nog fint!


helgen: öppen hittills - maken ville åka till Ekehagens Forntidsby (gäsp!) men eftersom han snällt hänger med mig på allehandla upptåg så får jag väl följa med honom dit i helgen... :-D


Jag har i några dagar försökt byta till mig en damcykel på Facebook i ett forum där man byter och skänker saker... Killen som har cyklarna ville ha vinylskivor men jag erbjöd honom att sy något eller sylta och safta...
Han ville ge mig båda cyklarna mot att jag lagade hans byxor! Men nu har han fått ett bättre bud - en kasse vinylskivor OCH byxlagningshjälp...

Jag har vart och inventerat cykelbeståndet i morsans gubbes garage... Turkos är ju min favoritfärg och jag har just paxat en petrol/mörkturkos damcykel som stod lääängst in i det trånga garaget och bett att få en pakethållare monterad på den - och den får jag nog utan att sy en enda söm! Nästa sommar ska jag och lillo cykla!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards