litenlangtan

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av litenlangtan - 18 juli 2011 22:19

3 lediga dagar är nu över... Vi har hunnit med rätt mycket...

Lördag - vi tog bilen på en utflykt och stannade på alla loppisar på vägen. Vi lyckades hitta några saker vi gillade och fick ta den nya kameran på en riktigt tripp! Fikan var inget vidare - men men man kan inte få allt!

På kvällen grillade vi och käkade ute på däcket och knaprade lite chips på kvällskvisten.


Söndag - först tog vi oss en liten tur för att få på auktion - men den innehöll inget vi ville köpa så besvikna åkte vi förbi the one and only varuhus istället. Där är fikan alltid att lita på! Vi kom hem med lite nya växter bla...
Sen tog maken tag i städning och jag plockade lite kantareller och grejade med tvätten...

Måndag - japp, en tredje ledig dag tillsammans med maken! Den började med att maken kutade 2 mil och jag cyklade brevid... Det var faktiskt mycket jobbigare än jag trott - även om inte farten var så hög för mig hela tiden...
Sen har vi påbörjat det hårda jobbet med att skrapa och måla på huset. Det är sista biten vi gör själva nu och maken ska fixa detta på sin semester. Jag plockade svarta vinbär och krusbär och tog några rabarber också och kokte krusbärskräm, svarta vinbärssaft och sen gjorde jag en "eftersylt" på bären och rabarberna som piffade med lite vaniljstång...

Att äta krusbärskräm med grädde - något jag inte gjort på säkert 25 år kändes märkligt. Så lätt att göra och swish - rakt bakåt i tiden - så smakade det ju när man fick kräm hos mormor och morfat på landet!

Doften av vinbärssaft var också väldigt bekant... Jag har ingen saftmaja så jag får köra handduk i durkslag men det funkar ju det med...
Vi har inte jättemycket bärbuskar på tomten men jag delade systerligt med den granne som visade intresse... På kantarellpromenaden igår fick jag inte fatt i så mycket blåbär heller - det är dåligt med blåbär i år - men kanske att hallonsnåren nere vid sjön ger nåt.
Jag är inte mycket för saft - MEN det är gott till porterstek som vi gör på kalkon ibland! :-D *mums*


Inget samtal i dag heller...
Kort vecka och lite roligheter i helgen - jag ska nog stå ut.
visst har det regnat men inte alls så mycket som vi trott att det skulle göra...


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards