litenlangtan

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av litenlangtan - 28 juli 2011 08:05

Trots att några av er vet vem jag är i verkligheten så bloggar jag ändå väldigt öppet om mina tankar, mina känslor och hur jag har det i mitt liv...
Det tycker jag känns helt okej. Men det hade vart skitjobbigt att veta att någon oönskad läser här i lönndom - någon som känner mig väl och inte talat om att de är läsare till min blogg.

Jag tror jag skrivit om det förrut - att en kollega läste min gamla blogg vilket gjorde att jag blev grymt besviken. Det var när mitt liv var som mest kaos på grund av barnlösheten och jag av en slump upptäckte att denna någon skrivit in adressen i webläsaren och tagit del av mitt mest privata.
Utan att säga något till mig. Utan att överhuvudtaget dela med sig av sitt egna privatliv...
Jag var inte säker till en början och var sen vääääldigt noga med att inte lämna något spår på datorerna på jobbet - för jag skriver ju en del på tid som egentligen inte är min.
Men så dök den upp där igen på den dator personen står vid mest... adressen till den gamla bloggen - och den gången var jag helt säker på att det INTE var jag som skrivit den. Jag använder ju nästan alltid blogverktyget och kollar ytterst sällan den verkliga bloggsidan så som ni ser den...

Så jag valde att låsa inläggen - och då tappade jag bort en hel massa människor som läst som jag inte kunde nå...

Igår glömde jag ett halvskrivet inlägg öppet på den ena datorn när jag gick hem för dagen...
Jag kom på det ca 5 minuters gångväg från jobbet och vände... gick in och stängde ner och sa sen hej då igen... Min sommarpersonal undrade om jag inte litade på mina arbetskamrater.

-Nej, sa jag... och gick...

Idag ska jag förklara varför jag inte litar på mina arbetskamrater...

Sist jag var hos mamma berättade honom om en blogg hon hittat som handlade om adoption från vårt land...
Jag bad henne visa den och frågade sen hur hon hittat dit?
-Det minns jag inte säger hon... jag googlade väl fram den kanske...

Men för säkerhet skull letade jag igenom hennes bokmärken på datorn och jag tror att jag kan känna mig rätt trygg med att hon inte hittat hit...
Men jag var lite halvomhalvt iskall inombords ett tag där...


Jag måste vara mer försiktig helt enkelt...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards