litenlangtan

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av litenlangtan - 2 augusti 2011 21:59

Jag tänkte dela med mig av min blogglista - dessa tjejer (!) är inspirerande, roliga, knasiga och vackra och alla deras mysiga sidor besöker jag när jag behöver piggas upp och se vackra saker och nya hyss... 


Lilla A

ljuvligt pyssel för små och stora barn - här har du ett samlat pysselbibliotek!


Engrish

helt enkelt galet dålig engelska


Mina bestyr

Tvillingmamma bosatt norröver - fina bilder och lagom vanligt


Popmorsa

Varannanveckasmamma med spännande vänner och coola intressen


Elsa Billgren

Rödhårig! Modeikon! Fotofantast! Henne vill jag vara!


Norrsken

vackra finurliga och roliga bilder i en salig blandning

DosFamily

Pyssel, inredning, foto och DYI...

Bara 5 barnkalas

Allt du berhöver veta om barn - i siffror...





Dödergök

Vemodig popälskande husrenoverande stickerska från Dalarna


Nu får du ge mig dina allra bästa bloggtips - allt från inredning, matrecept, familjeliv, secondhand, kärlek, trams - ja vad du vill!
kom igen jag behöver lite nya länkar!

Av litenlangtan - 2 augusti 2011 12:45

Det här året har jag mått förhållandevis bra och jag har trivts med mig själv. Det har gjort att jag tappat motivationen att jobba med min kropp.
Den som har lätt för att tappa i vikt när en depperiod sätter in vet vad jag snackar om...


Trivselkilon... jojo...


Jag har flera gånger försökt starta om. Men det är svårt. Även om jag mestadels håller mig till min LCHFkost så skenar det iväg på helgen. Den kan ibland börja på torsdagen och sluta måndagen efter. Det blir liksom mer matorgie än ledig tid... Det finns ju så mycket gott att äta.
Men så såg jag mig själv på en bild och känner hur kläderna stramar.


FAN!
Jag inser att det har skenat iväg igen. Jag måste faktiskt skärpa mig och återta kontrollen över min kropp. Återfå älsket av mig själv. Återfå min form och fason och INTE låta det skena iväg. OM jag slarvar så får jag faktiskt inte låta "hela den veckan ändå bli förstörd" utan snabbt återta kontrollen helt enkelt.


I går ställde jag mig på vågen (morgonen efter ohämmat ätande hos familjen! Bra tänkt!) och jag provade mina baggy jeansknickers som knappt satt uppe på höftbenen förrförra sommaren.
de.sitter.liksom.åt

mycket.


SÅ - nu är det officiellt. Total skärpning vad det gäller mjölmat. Rent socker, ris och rotfrukter är ändå inte det som triggar mitt sötsug så det kan jag slarva lite med utan att faktiskt trilla dit. Men mjölet är boven i mitt drama. Så. Nu är det slut på bullar, kakor, kex, knäcke, bröd, pasta osv.


Igår provade jag att baka ett nytt LCHF-bröd och det blev okej. Idag tog jag två skivor till frukost och det var helt okej även idag så tja, det får nog fler chanser...
Nackdelen är ju att det tog lång tid att baka det och det tar lång tid att svalna - så jag får helt enkelt se till att inte baka bara när jag är sugen på brödet utan göra det så det finns hemma istället.


Jag är en mack-o-man och älskar mina smörgåsar. Jag är gärna utan allt ris, pasta, potatis och andra gryn för resten av livet men mina mackor måste jag ha... inte varje dag men då och då...


Sen är det nog en bra idé att försöka hålla mig ifrån en del av mjölkprodukterna också kanske... Inte dricka kopiösa mängder mjölk varje dag...


Igår bidde det en fantastisk omelette med färk lök direkt från landet, kantareller, champinjoner och mängder med ost. Så himla gott!
Till det en blandad sallad med gröna blad från landet, ärtskidor, tomater och basilika - direkt plockat i trädgården. Mammas gurka och lite dressing på toppen!


Mmm, det vattans i munnen och som tur är har jag detta fantastiska mästerverk till omelette till lunch idag ! Och den ska jag mumsa i mig NU!


   



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards