litenlangtan

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av litenlangtan - 11 augusti 2011 22:59

Jag satte ju en liten räknare på sidan den 1/7 - sen dess har jag haft ca 5300 besökare! Men kollar jag min statistik på 'insidan' ser det inte riktigt lika bra ut. Jag är tacksam för era besök - det vämer...

Det är också ganska kul att läsa vad det googlats på för att komma till min sida - rätt många gånger handlar det om LCHF, många gånger om Kicki Danielsson, ibland om adoption i Kenya (?) och en hel del om graviditet och sånt bio-barn-relaterat...

Det är förhållandevis många som förblir anonyma - när det var tumhållning för några veckor sen var det en del nya signaturer - men vilka är ni?

Snart övergår torsdag i fredag och ja, fredagar är speciella dagar - även om jag förstår nu att vi inte får BB på en fredag (antagligen inte iaf!) men det är ju då som mötena sker - magin som gör att vi får vårt efterlängtade barn till slut. Jag vet ju att ytterligare en vecka ligger bakom oss och det KAN vara just den här gången som vi kommer upp på dagens agenda...

Nu är det dags att låta torsdag övergå i fredag...

Godnatt alla fina!

Av litenlangtan - 11 augusti 2011 11:39

Jag hade ganska fullt upp igår kväll och hann inte sakna maken särskilt mycket eftersom jag var gräsänka igår.


Genom en grupp på FB såg jag att någon skulle skänka kläder till en kvinnojour och man förstår ju att behovet av allt från underkläder till ytterkläder och vinterkläder för både barn och vuxna är stort då de ibland går ifrån allt det äger och har för att få skydd från en man som slår.

Jag tänker på "fröken Sverige" och tänker att jag haft tur som inte mött någon sådan i mitt liv.
Usch usch usch.

Jag fick rensat bort en hel del - kjolar säkert 8-10 st, jackor, koftor, toppar, blusar, skor, lite smycken och några andra saker. Mössor och vantar och halsdukar hade jag en hel mängd av och de barnböcker jag köpt dubletter av fick åka med. Det var secondhandböcker så det var inga dyrgripar...

Idag ska någon komma och hämta allt och det är också skönt. Jag hoppas hon har tid att prata lite för jag har funderat så himla länge på att göra något på ett ideellt plan med något som har med just utsatta kvinnor. Kanske kommer det en möjlighet för mig att kunna hjälpa till på något mer sätt.

Torsdag idag. Dagen har bara susat förbi. Jag borde sitta och kriva en ekonomisk rapport just nu men det var mer spännande att skriva blogg.

Märkliga kollegan är i full fart igen - i morse låg 5-kronorna i prydliga högar i kassalådan som jag tog ur kassaskåpet. Han står alltså här på kvällen efter stängningsdax och ordnar 5-kronor i 4 högar i lådan innan han låser in den i skåpet för natten.

Han rättade till mattan som mattgubben precis vart här och bytt också. Den låg visst inte på rätt avstånd från skrapmattan som ligger nersänkt i golvet framför ytterdörren.
Det är just de här sakerna som har med andra att göra som stör mig så infernaliskt. Att rätta till sopsäcken i tunnan efter att städpersonalen varit här och satt i en ny, att ställa kaffemuggar av papp i "raka rader" vid kaffemaskinen när någon tagit en kopp kaffe. Att dra mattan 2 cm närmare kanten när mattgubben vart här...

*SUCK* - det här är de saker man märker. Jag undrar vad han gör efter mig när jag har gått hem...

Nu är det lunch! Sen får det bli ekonomisk rapport!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards