litenlangtan

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Glad åt er

Av litenlangtan - 11 augusti 2011 22:59

Jag satte ju en liten räknare på sidan den 1/7 - sen dess har jag haft ca 5300 besökare! Men kollar jag min statistik på 'insidan' ser det inte riktigt lika bra ut. Jag är tacksam för era besök - det vämer...

Det är också ganska kul att läsa vad det googlats på för att komma till min sida - rätt många gånger handlar det om LCHF, många gånger om Kicki Danielsson, ibland om adoption i Kenya (?) och en hel del om graviditet och sånt bio-barn-relaterat...

Det är förhållandevis många som förblir anonyma - när det var tumhållning för några veckor sen var det en del nya signaturer - men vilka är ni?

Snart övergår torsdag i fredag och ja, fredagar är speciella dagar - även om jag förstår nu att vi inte får BB på en fredag (antagligen inte iaf!) men det är ju då som mötena sker - magin som gör att vi får vårt efterlängtade barn till slut. Jag vet ju att ytterligare en vecka ligger bakom oss och det KAN vara just den här gången som vi kommer upp på dagens agenda...

Nu är det dags att låta torsdag övergå i fredag...

Godnatt alla fina!

 
 
Tina

Tina

12 augusti 2011 10:15

Hej! Klart att du är nyfiken på vilka som läser din blogg och hoppas med dig :-) Jag är en småbarnsmamma som inte riktigt minns hur jag hittade din blogg men antagligen via länk från någon annan blogg jag följer. Jag har följt din resa mot ett barn sedan januari och vill bara säga att jag verkligen känner hur enormt efterlängtat ditt barn är - tänk om alla barn var så saknade och älskade från första stund de möter sin mamma, vilken fin värld vi skulle ha!

Jag har ingen egen erfarenhet av vare sig ofrivillig barnlöshet eller adoption. Tack för att du delar med dig och breddar mina tankar kring föräldraskap.
Jag besökte en djurpark med mina barn förra veckan och såg en fammilj med mamma, pappa och adopterad son och då slog tankarna mig att så efterlängtad han är och hur mycket som ligger bakom innan de fick träffa varandra och bli en familj.

Lycka till!

http://enstorochtresma.blogspot.com

litenlangtan

12 augusti 2011 13:41

Hej Tina! Och tack för att du berättar vem du är! Och tack för att du vill bredda dina kunskaper och får upp ögonen för vad en del av oss barnlängtande går igenom. Det medför att världen blir lite mjukare att landa i för både oss barnlängtande vuxna och dessa våra hett efterlängtade barn!
Tack för dina lyckönskningar!

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

12 augusti 2011 22:58

Kul att kunna se den statistiken. Det där med Kenya har väl med länken till Åsas Kenyablogg att göra... Men om det dyker upp nån som undrar om Kenya kan du ju skicka dem till mig :-)

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards