litenlangtan

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av litenlangtan - 14 augusti 2011 22:08

Dagen började med frukost hemma och sen gick vi till en granne ovanför backen och "räddade" en vinbärsbuske. Vår ena granne har lovat att plantera den för sånt är jag inte så bra på.

Sen mötte vi upp en av mina systrar och hennes kille på Liseberg för att eventuellt åka en del. Jag och syrran gillar att åka men våra killar står helst på backen. Trodde vi iaf... :-D

Maken ville ha egna biljetter för i dag skulle han visst åka grejer... Jag och syrran fick själva åka både Atmosphere och Uppswinget som är en rejäla gunga som svingas ut över bergssidan...
Sen gick vi vidare till Virvelvinden och där gjorde syrrans kille oss sällskap och så åkte vi alla fyra Pariserhjulet. Våra karlar svettades och tyckte det var rejält obehagligt att vara i luften... Men det gick över som tur var! :-D

Sen åt vi lite godis - jag och syrran åkte några andra attraktioner och sen bestämde vi oss för att åka upp till Atmosphere igen för att de andra ville ha B & J-glass. Då började det regna... Vid nästa uppehåll gick vi för att dricka lite kaffe - då regnade det igen - sen blev det uppehåll och då tog vi Kållerado - alla fyra och då var vi blöta allihop. Balder och Kanonen fick vi åka själva men sen kom det mer och mer regn och vi tog Jukebox som en sista grej - allesammans och sen åkte jag och maken för att hämta lite mat och de åkte för att släppa ut hunden...

Nu är vi hemma igen - nöjda och glada med en heldag på Liseberg! Vi har verkligen haft roligt och jag är sjukt impad av min man. Vi har ju vart ihop i 5 år och han har aldrig velat åka något alls. Både höjdrädd och fart/snurr-rädd som åkt både upp i luften och runt runt runt...!
Superimponerande! Jag är så stolt! Detta bådar gott för nästa sommar med lillo - kanske vill h*n åka massa saker och jag är rädd att maken ska föra sina rädslor vidare (precis som han fått sin höjdrädsla av sin mamma) och det är kanske inte jätteskoj att åka farfarsbilar 30 gånger på raken - bra om man kan turas om...

I morgon börjar min sena vecka - stön... 3 heldagar med märkliga kollegan... men ledig fredag - skönt!  

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards