litenlangtan

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av litenlangtan - 19 augusti 2011 18:41

Har haft en fin dag idag - lockade hem R och hennes barn till mig idag på en snabb liten fika...
jag bjöd på hembakt bulle, saft och latte och så fick barnen leka med alla lillos leksaker. Där finns ju en del att pyssla med...
Roligast var ju magnetbokstäverna, alla smådjuren och andra magneter - som inte lillayster fick ha för hon är för liten...


Vi läste saga om Babar och mellan höga barnskrik och annat oväsen försökte jag och mamma R prata lite... Det var ju ett tag sen vi sågs och vi avhandlade gemensam bekants nya kille - det verkar väldigt bra att hon träffat någon bra och vi var båda glada åt detta.
Sen frågade R om J och jag sa att jag lessnat på att försöka nå henne - att vi kanske kommer hänga med varandra nån gång längre fram men just nu verkar inte N ha tid för mig och jag orkar inte vara ledsen över det...


Sen pratade vi lite om A. Hon och hennes man separerade ju i januari och A flyttade ut. Under våren och sommaren har de gått i familjeterapi och tja, jag vet inte om de löst några problem - MEN de kommer hur som helst flytta samman igen. På nytt ställe. I början på september men dehålla A's lägenhet och hyra ut i andra hand.


Jag kan bara hålla med R - hon sa att för barnen och familjen så kan det säkert vara bra men vi andra kan ju bara beklaga...
A's man är en skitstövel. Det är inte mycket mer att säga om det - och jag tror inte det var någon som blev så vansinnigt ledsen över att de gick i sär - tvärtom. Och nu är de på väg att bo ihop igen och vi håller andan.


Det blev ingen jättelång fika men det var roligt att ses och härligt att träffa barnen igen. De växer, frodas och är härliga att vara med!


Annars är det fredag och det är nytt möte på barnhemmet idag hoppas vi...
Jag tog mig en loppistur efter besöket och hittade till min stora lycka en hel hög med barnböcer på spanska! De var i mycket gott skick och för 11 böcker betalade jag 60:-! Det kallar jag ett riktigt fynd! Dessa ska skickas till vårt fadderbarn i Ecuador - och ska portioneras ut lite då och då...
Det var bland annat Törnrosa och mästerkatten i stövlarna - så långt var jag med! Men några böcker fattade jag inte ett smack i :-D


Jag försöker njuta av att vara ledig men precis som sist när jag hade ledig dag vaknade jag mitt i natten och kunde inte sova. Låg och halvdrömde om saker som handlar om jobbet - det känns väl sådär...


Imorgon ska vi göra en liten utflykt och det ska bli härligt. På kvällen är det fest för bekanta som ska flytta från stan. Jag misstänker att hon eventuellt kan ha vart med barn igen men fått missfall IGEN... Om jag tolkat hennes facebookstatusar rätt så är det det vad det handlar om.
Men vi pratar ju inte så jäkla mycket så jag vet inte säkert...
Väldigt ledsamt med upprepade missfall hur som helst - det måste vara bland det värsta värsta - att ha svårt att bli gravid, tillslut bli det och mista barnet... och att det händer gång på gång... När ska skiten ta slut liksom...


Maken hade drömt häromnatten att vi fått BB - det verkade vara en pojke - namnet rimmade på något sätt med boy :-D
Sen mindes han inte så mycket mer... :-D


Jag har nog fått en släng av höstdeppighet. Har börjat tända ljus på kvällen, plockat fram mina raggsockar och stickar på en mjuk och varm höstbrun sjal :-D Supermysig!


Letar febrilt efter ett par höstiga kängor och vill ha en ny vinterjacka som inte är svart i år... Nytt eller begagnat?


Ha en fin helg alla!


 
Det är skönt i skogen!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards