litenlangtan

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av litenlangtan - 27 augusti 2011 11:16

NÄr jag kollar på räknaren på lillos egen blogg inser jag att det nu gått sju månader sen vi postade vår akt till landet. Det har gått så ooootroligt långsamt men i samma sekund inser jag att det är ganska precis två år sen vi gifte oss och jäklar vad fort det har gått!


Tid är så himla konstigt - för samma tid förflyter på olika sätt, olika snabbt, men jag vet ju ändå att det är inte möjligt.


Det har pågått en liten diskussion på vårt forum med där en tjej som väntat drygt tre månader från samma barnhem ifrågasatt om det kommit några BB på senaste. S som är nere nu med sin son skrev att det är 6 barn som fått nya föräldrar i sommar - så visst händer det saker via AC.
Men jag tror inte någon fått BB efter dem i slutet av juni.

Vi har ju ringt och fått svaren att vi fortfarande är 7 som väntar...

Den familj som väntat längst från Danmark har heller inte blivit matchade... De har väntat sen slutet på mars...

Det som slagit mig är ju att det kan ju omöjligt vara så att de bara "lottar" mellan svenska familjer när de matchar barnen. Det adopteras ju barn från vårt barnhem till många andra länder också såklart. Så gissningsvis kanske de tar en eller två akter från varje land till matchningsmötena och lotten avgör vilket land som blir barnets nya hemland? När det gäller syskonplaceringar så är kanske Sverige ett föregångsland? Vi tar gärna emot flera syskon samtidigt.

Men att det går trögare för småbarnen (0-24 mån) har ju säkerligen att göra med att de bor i familj eller iaf fosterhem. Där har de en fostermamma att knyta an till och inte alls samma akuta situation kanske.

I natt drömde jag faktiskt att vi fått ett barn. Men det var en vit pojke och han var så himla liten så det måste ha varit en biologiska son... (?) Maken skulle sätta på honom ytterkläder för vi skulle gå ut och han visste inte hur han skulle göra med de små armarna och de små benen... :-D
Detta mindes jag starkt när jag vaknade av att makens klocka ringde vid 06.30 jag flög ur sängen för jag skulle ju öppna butiken - trodde jag försovit mig. Men jag insåg snabbt att det var lördag och somnade om...


Så jäkla sjukt att man drömmer om barn...

NU måste jag jobba lite... eller slösurfa lite resetips för vårt storstadsbesök. Vi gör nog som flera av er rekomenderat. Boka resa ändå - inte vänta mer... Jag måste se till att någon kan jobba för migbara sen bokar vi!


Ha en skön helg alla!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards