litenlangtan

Alla inlägg under augusti 2011

Av litenlangtan - 2 augusti 2011 12:45

Det här året har jag mått förhållandevis bra och jag har trivts med mig själv. Det har gjort att jag tappat motivationen att jobba med min kropp.
Den som har lätt för att tappa i vikt när en depperiod sätter in vet vad jag snackar om...


Trivselkilon... jojo...


Jag har flera gånger försökt starta om. Men det är svårt. Även om jag mestadels håller mig till min LCHFkost så skenar det iväg på helgen. Den kan ibland börja på torsdagen och sluta måndagen efter. Det blir liksom mer matorgie än ledig tid... Det finns ju så mycket gott att äta.
Men så såg jag mig själv på en bild och känner hur kläderna stramar.


FAN!
Jag inser att det har skenat iväg igen. Jag måste faktiskt skärpa mig och återta kontrollen över min kropp. Återfå älsket av mig själv. Återfå min form och fason och INTE låta det skena iväg. OM jag slarvar så får jag faktiskt inte låta "hela den veckan ändå bli förstörd" utan snabbt återta kontrollen helt enkelt.


I går ställde jag mig på vågen (morgonen efter ohämmat ätande hos familjen! Bra tänkt!) och jag provade mina baggy jeansknickers som knappt satt uppe på höftbenen förrförra sommaren.
de.sitter.liksom.åt

mycket.


SÅ - nu är det officiellt. Total skärpning vad det gäller mjölmat. Rent socker, ris och rotfrukter är ändå inte det som triggar mitt sötsug så det kan jag slarva lite med utan att faktiskt trilla dit. Men mjölet är boven i mitt drama. Så. Nu är det slut på bullar, kakor, kex, knäcke, bröd, pasta osv.


Igår provade jag att baka ett nytt LCHF-bröd och det blev okej. Idag tog jag två skivor till frukost och det var helt okej även idag så tja, det får nog fler chanser...
Nackdelen är ju att det tog lång tid att baka det och det tar lång tid att svalna - så jag får helt enkelt se till att inte baka bara när jag är sugen på brödet utan göra det så det finns hemma istället.


Jag är en mack-o-man och älskar mina smörgåsar. Jag är gärna utan allt ris, pasta, potatis och andra gryn för resten av livet men mina mackor måste jag ha... inte varje dag men då och då...


Sen är det nog en bra idé att försöka hålla mig ifrån en del av mjölkprodukterna också kanske... Inte dricka kopiösa mängder mjölk varje dag...


Igår bidde det en fantastisk omelette med färk lök direkt från landet, kantareller, champinjoner och mängder med ost. Så himla gott!
Till det en blandad sallad med gröna blad från landet, ärtskidor, tomater och basilika - direkt plockat i trädgården. Mammas gurka och lite dressing på toppen!


Mmm, det vattans i munnen och som tur är har jag detta fantastiska mästerverk till omelette till lunch idag ! Och den ska jag mumsa i mig NU!


   



Av litenlangtan - 1 augusti 2011 17:08

Idag har jag fantiserat om vad jag ska göra när vi fått BB...


* Dricka mängder med bubbel - många flaskor, många gånger


* Äta god, dyr middag på lyxig restaurang


* Klippa mig och färga håret på salong


* Åka en tur till Ullared och komplettera upp det sista vi behöver


* Passa på att ha 'sovmorgon' in i det sista...


* Göra lite eget pyssel - ett "familjememory" med bilder på alla släktingar


* Fixa med vårt Skypekonto


* barnsäkra

* Kolla på att hyra ut



Av litenlangtan - 1 augusti 2011 11:56

Måndag igen. Märkliga kollegan är tillbaka och jag gör mitt bästa för att INTE retas upp av hans ständiga mumlande, fixande, tillrättande, småplockande och pysslande och hummande...

Jag är glad åt att mitt kontor äntligen känns lite granna hemtrevligt då jag faktiskt har tapetserat klart fondväggen därinne! Golv och lister är fortfarande kvar men det känns mer motiverat att få det klart nu när jag blev så nöjd med tapeten.

Vi hade en bra kväll igår - jag bloggade en del från helgen på pysselbloggen och maken kollade på TV när vi kom hem.

Grannen vars bil vi lånat var hemkommen - och hade genast kört iväg med bilen - och vi hade inte ens hunnit prata med honom om de saker som hänt. Något skrapar som fan när man bromsar och ett stort fult märke hade uppkommit i lacken bakom förardörren...

Men när jag ringde grannen så visade det sig vara lugnt. Märket hade visst funnits där sen innan och han var medveten om att bromsarna var på väg att ta slut. Inga problem...

Han kom in och överräckte två flaskor gott och sällsynt vin till oss och en flaska olivolja - och vi skulle visst på en liten bit av den tryffel han köpt dessutom så vi kunde smaksätta en olivolja med det... :-D
Lyxigt värre!


Jag tackar igen för alla era tummar i fredags. Om vi har tur så har de haft vår akt framme - OM så var fallet så kanske vi inte får reda på det färrän tidigast nästa vecka. Alla handlingar ska ju översättas till svenska först också. :-D

På hela taget har jag haft en trevlig helg - den började ju redan i torsdags med gott sällskap!
Jag tar alla chanser jag kan till att öva med nya kameran och jag har fått stryk i minigolf, badat och fyllt mina förråd med sylt och saft och annat gott. Är verkligen helt och hållet nöjd! Nöjd med juli som månad och det går att jobba hela sommaren med rätt sällskap!

Augusti - sista sommarmånaden som påminner om höst. AC's personal kanske bärjar återvända lite smått och det kanske drar igång igen lite granna...

Jag längtar så starkt nu.


 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards