litenlangtan

Alla inlägg den 6 september 2011

Av litenlangtan - 6 september 2011 21:41

Tisdag är snart över. Det har vart en bra dag. Jag har fått gjort lite på jobbet och jag känner att jag faktiskt inte alls har tid och möjlighet att surfa runt på alla bloggar och läsa och kommentera på samma sätt längre...


Efter jobet har jag tagit en sväng på stan - lite second hand-butiker och köpte en present till maken. Vi har ju precis haft bröllopsdag och han hade fixat en present till mig som ska användas när vi reser iväg till vår europeiska huvudstad.


Middag intogs med mamma på restaurang. Hon ville hitta på något och vi sågs precis efter att det började störtregna. Vi tog en liten biltur och hade en trevlig kväll. Sen fick jag skjuts hem och strax därefter kom maken efter ett fiasko på en löptävling. De blev tilltalade av en funktionär och denne sa att deras lag var på 3:e plats. Så laget stannade kvar och väntade på sina medaljer och priser. Men när prisutdelningen väl blev av så var det ett annat lag som kom på 3:e plats...
Snopet.


Beträffande livet i övrigt - jag är enormt less på att vänta. Men nu är en resa bokad, hotellet är betalt, en romantiskt storstad hägrar om ett par veckor. Det ska bli fantastiskt roligt och mysigt och ljuvligt att komma ifrån ett tag. Jag hoppas vädret är okej och att hotellet är bra.
Jag har listat lite olika secondhandbutiker och såklart har jag några speciella platser vi ska besöka.


Tills dess är det bara att hålla ut. Med den korta lilla semester i ryggen kanske man orkar hålla ut resten av hösten. Chansen/möjligheten att vara hemma med barn till jul börjar väl gå om intet. Det är ju tråkigt men tja, vi kan ju inget göra.


För ungefär 1 år sen var vi överlyckliga över att vi hade vårt medgivande i handen och så nöjda över att vara godkända av nämnden! Ett helt år har gått. Vi har kommit så långt det går utan att vara en familj. Det är både supermaxat och häftigt och ledsamt och långsamt - samtidigt.


Ibland tänker jag inte på det alls. Att vi ska bli föräldrar och det hänger på ett samtal från någon vi aldrig har träffat. Ibland tänker jag så mycket på det att det nästan gör ont.


Ibland tänker jag att det var enklare när allt gjorde ont och jag grät hela tiden. Det var liksom lättare att få känslorna ur kroppen och ta avstånd från det. Det var enklare att relatera till och jag var mer arg. Nu är jag hela tiden någonstans mittemellan. Inte arg, inte ledsen, inte glad, inte nöjd, inte pigg, inte trött - bara i väntan...


Det är höst på allvar. Det är mörkt på morgonen när jag går till jobbet och det blir mörkt inne på ett annat sätt. Hela sommaren passerade och jag överlevde det med. Hösten kan bli fin med sol och värme - men precis som sommaren blir det bara trasnportsträcka. Jag tror faktiskt aldrig jag har haft så här tråkigt så här länge...


 





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards