litenlangtan

Alla inlägg den 7 september 2011

Av litenlangtan - 7 september 2011 07:22

En av killarna från den här dagen dök upp idag på morgonen. jag bestämde mig för att påtala händelsen och se hur han reagerade - jag sa att jag fått en konstig känsla sist vi sågs och han såg frågande på mig...

-Ja, tre fullvuxna karlar som sitter här och skämtar om...

-Bäbisar? säger han och ser frågande på mig...


-Men du jobbar ju i en ganska mansdominerad värld säger han...

-Men DET är väl ingein ursäkt säger jag.

-Näe svara han...


Sen byter han raskt fokus och jag inser att för honom var det inte ett övertramp. Och dessutom handlade det inte i första hand om bäbisar, det handlade om människosyn - men så långt tänkte inte han och jag orkade inte försöka rätta honom och få honom att inse hur kränkt och ledsen jag blev...

Jaja, det ska bli skönt att lämna den här branschen ett tag. Jag brukar tåla det mesta men har svårt att acceptera när påhoppen och syftningar blir för grova...

 

Av litenlangtan - 7 september 2011 06:42

När jag skrev inlägget igår visste jag inget om dagens goda nyheter. Men jag kollade mailen sent i går och då hade våra vänner A & J fått BB som igår!
Så häftigt och roligt!!! En liten flicka väntar på dem i landet och de skulle försöka komma iväg så snart som möjligt och hinna få allt klart innan domstolarna går in i viloläge iom valet!

Jag förstår att det är omtumlande för dem och visst blev det lite nervpirrande även för oss. Det innebär ju att vi hamnar näst på tur efter "augustifamiljen" som vi fortfarande inte vet så mycket om. Något påverkar ju deras möjlighet att få BB - något här hemma i Sverige.

Dessutom hade det kommit BB på ytterligare ett syskonpar till Sverige!


Så plötsligt har vi hoppat upp ett pinnhål på stegen - och nästa gång kan det kanske vara vårt tur...

Jag är så otroligt glad för A & J som snart är på väg och jag hoppas såklart att S & S snart får sin sentencia och komma hem - för NU har de vart lääänge i landet!

Synnerligen glädjande besked!


 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards