litenlangtan

Alla inlägg den 11 september 2011

Av litenlangtan - 11 september 2011 22:17

Helgen har varit fin! Vi började i fredags med lite picnic vid sjön där maken friade till mig... Efter det stack vi faktiskt in till stan för att träffa lite vänner helt oförhappandes. En av mina fina vänner spelade skivor på ett ställe och oftast är vi för trötta för att gå ut på fredagar men vi trotsade tröttman och gick iaf...
Träffade några vi kände och hängde med dem och drack lite vin... åkte hem tidigt för jag skulle jobba och maken springa.

Efter jobb/löpning tog vi fika på närbelägna cafeet. Sen vilade vi middag för vi var trötta - sen upp och iväg för att gå på bröllopsfest...
det var trevligt men väldigt likt en helt vanlig hemmafest :-D

Efter festen passade vi på att äta på ett gatukök som vi åt på för många år sen när vi träffades... :-D Sen tog vi oss hem och botade makens hicka med det mest effektiva - en matsked lingonsylt! Det låter hel galet - men det funkar! Testa själv nästa gång du har hicka!


I morse vaknade jag vid 7 av ett häftigt åskoväder - det forsade ner vatten från skyn och det åskade och dundrade så jag trodde huset skulle rämna... sen somnade vi om och vaknade efter tio!

Idag har vi vart på typ "bondens marknad" och städat/veckohandlat...


Imorgon är det ny vecka...
Kort vecka men full av aktiviteter...
Jag har anmält mig till en slöjdkurs och spanskan ska väl komma igång och så kommer en fin vän på besök - vi har inte setts på typ hela sommaren...
Det ska bli jättekul att träffa henne och kanske drar vi igång en liten sy-mötesgrupp igen - det hade vart kul! Tiden måste ju fyllas med något fram till dagen D!

 


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards