litenlangtan

Alla inlägg den 26 september 2011

Av litenlangtan - 26 september 2011 15:10

Årets kanske sista svamptur igår ska bli en svampsoppa i veckan - jag har boat så gott det går och samlat mat likt en gammal bondmora eller en ekorre. Alla trädgårdens bär har jag saftat och syltat på. Äpplemos kanske sa maken, men vi har så liten frys så det är ingen idé. Däremot så har jag bakat bullar och jag köpte nybakat tunnbröd på hembygdsföreningens försäljning igår så också brödätaren i familjen har godsaker inför hösten.


För nu är den här - hösten. Obönhörligen är mornarna och kvällarna mörkare och luften är kyligare och löven faller och far omkring. Färgerna djupnar och det kommer regna och storma mycket mer...

Vår väntan tar en ny vändning - det är bara att inse att även denna jul kommer bli en barnlös jul. Jag såg ett årsgammalt inlägg fär några veckor sen där jag såg fram emot att kanske få fira jul med vår son eller dotter 2011.

Tja, så kommer det med all sannolikhet inte bli. Just nu är det okej - men det kommer komma dagar under hösten och vintern då det inte känns okej. Då sorgen och uppgivenheten och iovissheten kommer vara en aldrig övergeånde kramp.

Jag bävar inför en vinter till här på jobbet, flera gånger har jag tänkt - "bara jag slipper inventera i år"... Det är det absolur tråkigaste sysslan på hela året...
Äldre kollegan ska ut och resa i vår och han räknar mer till datumet för 'take-of' - vi kan bara hoppas att det snart ringer i telefonen. Hur förklarar man varför allt tar sån tid? Frågorna börjar ändra karaktär nu - VARFÖR måste ni vänta så länge? Varför få ni inte höra något? Varför är det så olika från familj till familj?

Tja, om man hade svaren?
Trots alla tvivel och undringar så känner jag glädje inför fredag och den stundande helgen utomlands...

Kort vecka och ljuvligt varmt (?) land... Tre fullmatade dagar med Älsklingen! *Skönt!* Som jag längtar!

  
kanske en picnic rentutav...


Av litenlangtan - 26 september 2011 08:52

...våra vänner S & S som idag haft sin son hos sig i två månader - men det verkar inte som att de får sin sentencia och komma hem inom det närmaste. De har råkat ut för en konstig domstol och alla missöden som tänkas kan med denna hittentills. Nu stundar val om knappt 5 veckor och de räknar med att bli kvar ett bra tag till.

Jag förstår mer än väl att de är trötta på landet och bara vill komma hem till sitt. Det har ju kommit och gått familjer som snabbt fått sina sentencior och fler kommer komma och åka hem...

Vad säger man mer än att kämpa på. Ni är tre och ni har en dräglig tillvaro.
Men mängder med saker är ju helt uppåner. Åtminstone en av dem förväntades tillbaka till sitt jobb inom kort. Pengarna man sparat måste ju ändå börja ta slut snart. Att tillbringa hela sin föräldralediga tid i landet kanske inte är det ultimata? Att ens hus står tomt flera flera månader i streck är ju inte heller det bästa. Dels för huset som sådant men vatten, avlopp och sånt mår ju bra av att spolas ibland. Sen är det risken för att någon bryter sig in större när man är borta länge.
Och även om man är borta i ett annat land så ska ju alla räkningar betalas hemma ändå.

Näe, jag önskar att deras domare tar sitt förnuft till fånga och ger dem en snabbfil i domstolen så de kan få komma hem snart.
Jag håller mina tummar knutna för att det så ska bli!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards