litenlangtan

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Nya tankar...

Av litenlangtan - 26 september 2011 15:10

Årets kanske sista svamptur igår ska bli en svampsoppa i veckan - jag har boat så gott det går och samlat mat likt en gammal bondmora eller en ekorre. Alla trädgårdens bär har jag saftat och syltat på. Äpplemos kanske sa maken, men vi har så liten frys så det är ingen idé. Däremot så har jag bakat bullar och jag köpte nybakat tunnbröd på hembygdsföreningens försäljning igår så också brödätaren i familjen har godsaker inför hösten.


För nu är den här - hösten. Obönhörligen är mornarna och kvällarna mörkare och luften är kyligare och löven faller och far omkring. Färgerna djupnar och det kommer regna och storma mycket mer...

Vår väntan tar en ny vändning - det är bara att inse att även denna jul kommer bli en barnlös jul. Jag såg ett årsgammalt inlägg fär några veckor sen där jag såg fram emot att kanske få fira jul med vår son eller dotter 2011.

Tja, så kommer det med all sannolikhet inte bli. Just nu är det okej - men det kommer komma dagar under hösten och vintern då det inte känns okej. Då sorgen och uppgivenheten och iovissheten kommer vara en aldrig övergeånde kramp.

Jag bävar inför en vinter till här på jobbet, flera gånger har jag tänkt - "bara jag slipper inventera i år"... Det är det absolur tråkigaste sysslan på hela året...
Äldre kollegan ska ut och resa i vår och han räknar mer till datumet för 'take-of' - vi kan bara hoppas att det snart ringer i telefonen. Hur förklarar man varför allt tar sån tid? Frågorna börjar ändra karaktär nu - VARFÖR måste ni vänta så länge? Varför få ni inte höra något? Varför är det så olika från familj till familj?

Tja, om man hade svaren?
Trots alla tvivel och undringar så känner jag glädje inför fredag och den stundande helgen utomlands...

Kort vecka och ljuvligt varmt (?) land... Tre fullmatade dagar med Älsklingen! *Skönt!* Som jag längtar!

  
kanske en picnic rentutav...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards