litenlangtan

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Sömnlöshet

Av litenlangtan - 15 oktober 2011 20:04

Jag minns att A skrev att hon hade svårt att sova efter deras BB. Och fler verkar vittna om att tankar och rastlöshet gör sig påmind om natten.

Jag har nu två nätter på rad vaknat och inte kunnat somna om. Inatt var jag uppe och skrev en egen packlista med hjälp av en lista vi fick på 'hämta-barn-kursen' och packlistan på vårt forum.

Listorna är ju skapade av erfarna adoptivföräldrar och ger en grund för vad man bör ha med sig för att klara ett antal veckor i ett främmande land.
Dessutom har jag fått fina förstahandstips av både S och A som är i landet nu! Tack tack!
Både dessa tjejer var vakna när jag var vaken inatt och jag fick mig ne pratstund med S och dina mail av A!

Igår köptes det barnkläder - ännu mer än vi redan hade - fast i rätt storlek den här gången! Vi satsar på strl 74 så han har lite att växa i .-D


Det känns som att det är tusen saker som ska fixas men å andra sidan får vi inget resebesked innan våra papper är inne och de tar någon dag "extra" - de papper som skulle kommit på posten igår hittade inte i brevlådan som vi hoppats igår - men jag får ta en stund på måndag och gå hem och kolla brevlådan.


Idag har vi fått en jättefin blosterbukett av UMS och hennes familj - den var sagolikt vacker och hade en minibukett brevid med 3 små rosor som jag förstod symboliserade en familj på tre!

Just nu är jag trött - jag har njutit en middag med goda vänner efter ett "dagsverke" och jag är nöjd med min insats...

Maken är fortfarande inte helt frisk så det går långsamt framåt. Skönt med helt ledig helg!
Imorgon har vi städdag med vår BRF och det kanske blir planering för var sandlådan ska stå och jag ska skälla på rökaren i huset att faktiskt se till att plocka upp sina fimpar ordentligt hädanefter - snart kommer ju vår son tulta omkring här och smaska i sig allt som är lagomt att stoppa i munnen.

Det har fortfarande inte helt landat - lugn och nöjd är känslan. Jag kommer ju behöva bära ner en flyttkartong med böcker. Leksakerna är
nog bra om de får var kvar så kusinen och kompisarna har något att sysselsätta sig med när de kommer på besök sen...


Nu ska jag försöka skriva ner en liten lista med vad vi behöver köpa...


 
 
Isabel

Isabel

15 oktober 2011 21:33

Grattis! Har inte smygit in på din blogg på ett par dar och ser just att jag missat den STORA nyheten! Grattis grattis... hoppas ni nu får åka snabbt! 74 i kläder oj... vår kille som var 2,5 år när vi fick honom hade då 86! Men det är ju så olika det där! Håller tummarna för er!

http://sweduk.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards